Az Invitech Solutions infokommunikációs szolgáltató idén tavasszal nyolcadik alkalommal adta át az InnoMax-díjakat. A pályázat középpontjában ez alkalommal is a mindennapokat jobbá tévő, a közösségi érdeket is szolgáló innováció elősegítése állt.
A kiírásra mindkét kategóriában – Business és Nonprofit – nagyszámú nevezés futott be, a győzteseket pedig ezúttal is neves szakemberekből álló zsűri választotta ki. A vállalkozások energiahatékonyabb és így gazdaságosabb működését segítő platform, a hátrányos helyzetű gyermekek számára szervezett készségfejlesztő program vagy a környezetünkben szükséges zöldfelület méretét meghatározó alkalmazás is a díjazottak között szerepelt.
Nagyon érdekes tendenciaként láttuk, hogy a fenntarthatóság irányába mozdultak el mind az üzleti, mind a nonprofit pályázók. Mondhatom úgy is, hogy ’trendi’ lett a fenntarthatóság. Ez arra is rámutat, hogy például a klímavédelemben ma már nem elég a sok kis lépés, hanem egyfajta áttörésre van szükség. Globálisan az a feladat, hogy 2050-re az a körülbelül 10 milliárd ember, aki addigra a bolygón élni fog, megfelelő életszínvonalon és megfelelő környezeti feltételek mellett élhessen. Ez kétségtelenül óriási munka, amelyben mindenkinek, így Magyarországnak, az Invitech-nek, cégemnek az ALTEO-nak és az innovációnak is szerepe van – összegezte a zsűri tagjaként Chikán Attila.
Az energiahatékonyság kifizetődő üzlet
A szakember szerint az a cég például, amely megpróbál minél több energiát értékesíteni anélkül, hogy az ügyfeleire tekintettel lenne, le fog maradni a piaci versenyben.
Az ügyfelek értelemszerűen nem szeretnének minél több energiát fogyasztani, hanem pont annyi energiát vásárolnának, amennyire szükségük van – a lehető legolcsóbban, magas ellátásbiztonsággal és környezettudatosan. A felelős vállalatoknak – mint amelyek mi is vagyunk – épp ez a versenyelőnyük, hogy képesek a testre szabott, 21. századi energetikai szolgáltatásokra, és ezzel párhuzamosan a költségekre, az ellátásbiztonságra és a klímavédelemre is egyaránt figyelnek – fejtette ki a vezérigazgató.
A gyermekek szemléletformálásán van a hangsúly
Chikán Attila a pályázatok közül érdekes módon nem az energetikai pályamunkákat emelte ki első körben. „A személyes kedvenceim azok a pályázatok, amelyek a gyermekekkel foglalkoznak. Amikor mi fiatalok voltunk, akkor a környezetvédelem még úgymond csak egy érdekes kategória volt, de ma már rendkívül fontos, hogy a gyerekeink belenőjenek ebbe a szemléletbe. Fontos, hogy nekik ez ne csak egy alternatíva, hanem egy természetes életforma legyen, és mindezért úgy gondolom, hogy a nonprofit és az üzleti szervezetek is nagyon sokat tudnak tenni” – véli az ALTEO Group vezetője.
Kiemelt fotó: Thinkstock