Tech

Az önvezető autó tárgynak nézte a nőt, és elütötte

Lezárultak az Uber vizsgálatai azzal az önvezető autóval kapcsolatban, amelynek tesztelése során a jármű márciusban halálra gázolt egy gyalogost az arizoniai Tempében – írja a The Information. Kiderült, hogy a Volvo XC90 modellű teszteszköz önvezető szoftverének beállításában volt a hiba, ami miatt ugyan a szenzorok érzékelték az úton áthaladó 49 éves nőt, mégis azt a döntést hozta a rendszer, hogy az autónak nem kell megállnia.

Ennek az az oka, hogy számos olyan szituáció van, amikor az önvezető autó „lát” valamilyen útjába kerülő objektumot – mondjuk egy felé szálló szatyrot – de ettől még nem szükséges lefékeznie. A végzetes esetnél az autó olyan tárgyként ismerte fel a nőt, amin áthajthat, kalibrációs hibáról volt szó. Az Uber ezt a küszöböt túl alacsonyra állította, aminek következményeként az autó a biciklis nőt látva amellett döntött, hogy nem kell beavatkoznia. Ugyan az autóban egy emberi sofőr is tartózkodott, aki vészhelyzetben beavatkozhatott volna, ő az ütközés idején éppen a lefelé nézett és nem az útra, ahogy az kiderült a rendőrség által közzétett felvételből. Az Uber azóta leállította folyamatban lévő önvezető autós tesztjeit.

Az ügynek egyébként hamar pont került a végére, a meggyilkolt nő családjával peren kívül egyezett meg a cég. A baleset után az önvezetők grafikai processzorait szolgáltató Nvidia elhatárolódott az ügytől, és az Uber szoftverét nevezték meg hibásnak. Az Uber tesztautói által használt LIDAR, azaz lézeralapú radarrendszer gyártója, a Velodyne azt nyilatkozta, hogy az éjszakai fényviszonyok nem befolyásolják technológiájuk működését, így nem náluk volt a hiba.

Nem vagyunk felkészülve a gyilkos önvezető autókra
Sokkal hamarabb eljött az, amitől az iparág a legjobban tartott.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik