Ha figyelembe vesszük, hogy a Facebook 600 millió regisztrált tagjának 70%-a az Egyesült Államok területén kívül lakik és a világ egyes tájain mást és mást gondolnak az adatvédelemről, a lépés annyira nem is meglepő.
Különösen fontos lehet az Európai Unióval és annak tagállamaival fenntartott viszony ápolása, hogy az oldal el tudja kerülni a Google számos korábbi konfrontációját. Bár a teljes történet kedvéért hozzá kell tenni, hogy a Google már 2006-ban létrehozott egy hasonló, nemzetközi csapatot.
A Facebook-diplomatáknak kettős feladata lesz: egyrészről képviselniük kell a közösségi oldal érdekeit az adott országban vagy régióban, másrészről viszont az ott uralkodó jogi, politikai, gazdasági környezetet kell értelmezni és a cég irányába közvetíteni.
A fizetésekről egyelőre nincs információ, de az már biztosnak látszik, hogy vaskos önéletrajzzal lehet csak jelentkezni. A közel-keleti álom-“nagykövet” például a feladat teljesítéséhez kapcsolódó diploma mellett 10 évnyi tapasztalattal rendelkezik a köz- és a versenyszférában, anyanyelvi szinten bírja az angolt és a törököt, az arabot vagy egy másik közel-keleti nyelvet.