Két hónapja, hogy a SpaceX sikeres kilövést produkált a Falcon Heavy főszereplésével (fedélzetén egy Teslával), de a cég vezére már egy újabb nagy dobásra készül. Elon Musk márciusban ugyanis már arról beszélt a SXSW konferencián, hogy ha minden jól alakul, akkor 2019-ben megkezdenék az idén kilőtt rakétánál is nagyobb BFR (Big Fucking Rocket – Kibaszott Nagy Rakéta) tesztelését.
A belengetett dátum elég ambiciózus, könnyen lehet, hogy semmi nem lesz belőle, ez viszont nem akadályozta meg Muskot abban, hogy megmutassa, miért is Kibaszott Nagy a legújabb rakétája. A milliárdos az Instagramra töltött fel egy fotót, amin a rakéta törzsének egy darabját gyártó eszköz látható.
A drabális elem mellé természetesen odapakoltak egy Teslát is, egyrészt mert a marketing nagyon fontos (főleg a gyártósorról érkező legújabb hírek miatt), másrészt azért, hogy legyen némi fogalmunk arról, hogy mekkora rakétáról is van szó – és ez még csak egy része, nem is az egész.
A BFR olyan rakéta, ami 37 Raptor hajtóművel lesz felszerelve (31 a toló rakétán, 6 pedig az űrjárműn), és a legendás Saturn V tolóerejének duplájára képes. A rakétát újrahasznosíthatónak tervezik, és ez lenne a SpaceX első olyan járműve, ami kifejezetten azt a célt szolgálja, hogy
A végső cél természetesen a Mars elérése, de a BFR-nek képesnek kell lennie arra is, hogy oda-vissza közlekedjen a Hold és a Föld között. A rakéta 150 tonna szállítására képes, ami pont az ötszöröse a Falcon Heavy kapacitásának. Elon Musk elképzelései persze finoman szólva is ambiciózusak (ne feledjük, a Falcon Heavy tesztjét eredetileg 2013-ra tervezték), ugyanakkor a milliárdostól simán kitelik, hogy 2019-re tényleg megoldja, hogy a BFR készen álljon az első fel- és leszállásra.