Mikor, mire és mennyit használják a nők mobiljukat? Az ilyen alapvető kérdések mellett arra is választ adott az NLCafé legújabb felmérése, hogy a telefonnak milyen hatása van az online világhoz való emocionális kötődésünkre. A legnagyobb női portál Mire kattan a nő? A mobil alap. És az influencer? nevet viselő konferenciájának második felében arra is kitértek a szakértő előadók, hogy a közösségi média és az influencer-jelenség mennyire formálja véleményünket és online viselkedésünket.
A NLCafé kérdőívét kitöltők 45 százalékának fontos a telefon külalakja, ami tökéletesen bizonyítja, hogy a zsebünkben lapuló kis eszköz mekkora státuszszimbólummá vált az évek alatt – ám a fő funkciója a válaszadók 83 százaléka szerint továbbra is a telefonálás. Kiderült a kutatásból az is, hogy a válaszadók 85 százaléka 5-10 percenként ránéz a telefonjára.
Nem titkolt tény, hogy direkt úgy állítottuk össze ezt a kérdéssort, hogy két év múlva ugyanebben a formában, ugyanennek a célcsoportnak újra kiadhassuk és felmérhessük a különbséget és a rohamos változásokat, irányokat
– mondta a konferencián a negyven pontból álló kérdőív kapcsán Kisszékelyi Veronika, a Central Médiacsoport online női portfólió menedzsere.
A digitális térben egyre kisebb a szakadék nők és férfiak között
Pintér Róbert internetkutatója, az ENet kutatási igazgatójától azt is elmondta, hogy a férfiak és nők közötti digitális szakadék egyre kisebb, csupán a használati módokban figyelhetők meg különbségek. A korosztályok közötti különbség viszont továbbra is mérhető, a vizualitás és a képek pedig egyre inkább felértékelődnek. Tari Annamária klinikai szakpszichológus azt hozta fel példának, hogy régebben egy utazásról hazatérve ódákat tudtunk mesélni, ma pedig inkább csak megmutatjuk a képeket, amiket maximum tőmondatokban „illusztrálunk”. A szakértő szerint ez a belső képek és a fantázia termelődésének visszafejlődéséhez vezethet.
A konferencia második felében kicsit más irányból közelítették meg az előadók az online világot. Pácsonyi Daniella, az NLCafé főszerkesztője beszélt Mádai Viviennel az Instagramról és a képek mögött álló világról. A műsorvezető elmondta, hogy egy insta profil attól lesz jó, hogy a tartalomból átérződik az ember személyisége és nem csak jellegtelen képek sorát posztolja. Elmondása szerint ezért is van az, hogy csak olyan együttműködéseket vállal, amelyekkel tényleg azonosulni tud és olyan termékeket posztol csak, amelyekkel egyébként is elégedett.
Pácsonyi Daniella később a véleményvezér és az influencer fogalmak közötti különbségekről beszélt.
A hatékonyság kedvéért minden esetben tisztázni kell a különbségeket. Az influencer – nagyon általánosítva – megmondja a követőtáborának, hogy mi a jó, a véleményvezér pedig minden posztjával üzen valamit, háttértudást ad, hogy a követő maga hozza meg a döntést. Emiatt tekintenek például az NLCaféra is véleményvezér site-ként, hiszen médiumként is üzenetet közvetít és képvisel.
Hajagos Rita, a korábban megszólaló Mádai Vivient is képviselő Red Lemon Media kommunikációs ügynökség egyik tulajdonosa, szakmai vezetője a többek között az ügyfél oldalon felmerülő kérdésekről, hitelességről és az influencer önazonosságáról is beszélt, majd elmondta, hogy az ügynökség egyfajta szűrőként is működik az influencer és a (potenciális) ügyfelek között – mindez leginkább azért, hogy a tartalomgyártás hiteles és minőségi maradhasson.
A 24.hu kiadója a Central Digitális Média Kft., mely kiadója a konferenciát szervező Nők Lapja Café kiadójának is.
Kiemelt kép: Thinkstock