Média

Nagy bejelentéseket tett a TV2

Fischer Gábor, a TV2 programigazgatója. Fotó: TV2 sajtóosztály
Fischer Gábor, a TV2 programigazgatója. Fotó: TV2 sajtóosztály

Tavasszal visszatér a TV2 képernyőjére a Nagy Duett című műsor – jelentette be Fischer Gábor, a csatorna programigazgatója egy ma megjelent interjúban. Fischer azt mondta, a műsor kiemelkedő nézettségi adatokat produkált vasárnaponként, vagyis szerették a nézők, köszönhetően annak, hogy sikerült igazán szórakoztató szereplőket felvonultatni. A műsor visszatérésére konkrétabb dátumot nem mondott, csak annyit, hogy vasárnap esténként lesz látható tavasszal.

Az RTL helyett a TV2-n a Dr. Csont

Fischer a SorozatWiki blogon közölt interjúban, ahol egyébként a TV2-n tavaly látott műsorokat értékelte nézettségi szempontból, azt is elmondta, hogy 2018-tól a Dr. Csont című sorozat a TV2 Csoport csatornáin lesz látható, a teljes sorozat jogai náluk lesznek a következő tíz évben és az RTL Klub, valamint a Cool helyett a Prime fogja sugározni.

A versenytársnak ez komoly veszteség. Emellett sok tartalmat vesztettek, ami azt láttuk, hogy őket is meglepte, mert néhány esetben csak azért, hogy ne maradjanak teljesen tartalom nélkül képesek voltak 40-60 százalékkal is többet fizetni az utolsó pillanatban, mint amit mi ajánlottunk és ami reális a magyarországi viszonylatban. A TV2 Csoport jelenleg kikerülhetetlen a piacon, biztos vagyok benne, hogy hosszú távon a kábelportfóliónk megelőzi majd a versenytársunkét és éveken belül jelentős előnye lesz az RTL-lel szemben

– mondta a programigazgató, aki az interjú egy másik pontján ugyanakkor kénytelen volt elismerni, hogy a Prime nevű csatornájuk tavaly elég gyengén teljesített, ezért hamarosan át kell alakítani azt.

(Frissítés: Mint kiderült, az TV2 programigazgatója valamit csúnyán benézett, az RTL Magyarország ugyanis közölte, továbbra is rendelkezik a Dr. Csont jogaival, legalább 2025-ig. Erre ezután újra reagált a TV2.)

Csúnyán benézte a TV2 programigazgatója
Fischer Gábor interjút adott, hogy a TV2 megszerezte az RTL elől a Dr. Csont című sorozatot. Csakhogy ez így ebben a formában nem teljesen igaz.

A Prime nézettsége azért csökkent, mert Magyarországon a sorozatok iránti érdeklődés is csökkent. A Prime-ot át fogjuk pozicionálni, több tartalmi erősítést is tervezünk a nap egyes szakaszaiban. A Prime növekedési potenciállal bír, de a sorozatcsatornáknál nagyon nehéz dolgunk van. Fontos brandekkel akarunk erősíteni. Az átpozicionálás keretében hosszú távú megállapodást kötöttünk a német ZDF-fel és rengeteg klasszikus sorozat tartalom – Charlie, majom a családban, A klinika, A hegyi doktor – jelenik meg a csatornán, amik emelni fogják a csatorna nézettségét.

Addig indítanak újabb és újabb csatornákat, amíg nem lesznek piacvezetők

A programigazgató arról is szólt, hogy új tévécsatorna elindítását is tervezik, de konkrétumot nem sokat mondott erről:

Azt mondtuk, hogy felépítjük az ország legeredményesebb kábelportfólióját. Véleményem szerint a legszínesebb szót már most is megérdemeljük. Többször is elmondtuk, hogy annyi csatornát fogunk indítani, amennyivel piacvezetők leszünk. Vannak csatornák kidolgozott, startra kész állapotban. Hogy ezek mikor indulnak el? Mindent időben be fogunk jelenteni. Kábelportfólió szinten a TV2 Csoport 2017 decemberében például már nézettebb volt, mint az RTL kábelportfóliója. Ennek és a friss adatok tükrében vizsgáljuk a bővülési lehetőségeket.

A nindzsákat is újra bevetik a Barátok közt ellen

A programigazgató a Ninja Warrior Hungary című műsoruk kapcsán megemlítette:

A TV2 célja, hogy minden eszközzel az Éjjel-Nappal Budapestet és a Barátok köztöt gyengítse. 2016 májusában a Média Hungaryn azt mondtam, hogy az akkor még 22-23 százalékos közönségarányt hozó két RTL-es sorozat le fog csökkenni 10-12 százalékos eredményre. Akkor mindenki hitetlenkedett, de 2018 januárjában már ez volt a helyzet

– dicsekedett a programigazgató.

Ami a Ninja Warrior Hungaryt illeti, Fischer arra a kérdésre, hogy lesz-e belőle második évad, annyit mondott, hogy biztos benne, hogy a TV2 nézői találkoznak még a Ninja Warrior Hungaryvel, mely az első résztől kezdve sikeresen futott, hiszen ezzel le tudta győzni az RTL Klubot a TV2 főműsoridőben, és fontos lépés volt abba az irányba, hogy ez 2018-ban is többször megtörténjen:

A műsor segítségével sikerült kizökkenteni a nézőket a 10-15 éves beidegződésekből.

A jósda nem átverés

Fischer Gábor arra, hogy miért van szükség arra, hogy napközben jósműsorok menjenek a TV2-n, és ezzel nem verik-e át a nézőket, azt mondta, a  kereskedelmi televíziócsatornák üzleti vállalkozásokként működnek, szükség van bevételekre. Kevésbé fontos idősávokban a műsoridőt üzleti alapon megvásárolják produkciók. Erre van egy külön üzletáguk, az efféle műsorok értékesítését ezen keresztül végzik. Szerinte nem igaz, hogy ezek a műsorok átverik a nézőket, és nyilvánvalóan nem lennének képernyőn a jósműsorok, ha nem lenne rájuk igény.

A Piramis nem lopás, de nem mondják el, kitől vették a jogokat

Ami az RTL Klubon látható A Fal című gameshow és a TV2-n sugárzott, kísértetiesen hasonló A Piramis című vetélkedőt illeti, Fischer azt mondta, nem igaz, hogy a TV2 lemásolta A Falat, ők ugyanis megvették a műsoruk jogait. Azt ugyanakkor üzleti titokra hivatkozva nem volt hajlandó elárulni, hogy kitől vették a formátumot. (Az RTL Klub A Fal licencjogait az Endemol műsorgyártótól vette meg exkluzivitással.) Andy Vajna tévétársaságának programigazgatója szerint a konkurens RTL csupán marketingfogásból, illetve félelemből, gyengeségből nevezte lopásnak A Piramist. Fischer szerint mostanra a nézettségi adatokból is látszik, hogy volt oka a félelemre az RTL-nek.

A telenovellás tévé szépen teljesít

Fischer az interjú egyéb pontján beszélt arról is, hogy az Izaura TV nevű brazil szappanoperákra szakosodott csatornájuk a háztartások 70 százalékában érhető el technikailag, de már most nagy siker, és látszik, hogy van benne további potenciál. A Humor+ csatorna is jó úton jár,  a Kiwi TV és a FEM3 viszont finomhangolásra szorul – tette hozzá. Ami a férfiakat célzó Spíler TV-t illeti, azon vannak, hogy további jelentős sportközvetítési jogokat is megszerezzenek a meglévőek (Premier League, NHL, MotoGP, Bajnokok Ligája) mellé.

Az idei évi terveket illetően szóba került még az is, hogy érkezik idén a TV2-re a Taken, az Elrabolva film franchise sorozat változata, emellett tavasszal több új, saját gyártású műsor kerül képernyőre, de konkrétum erről nem hangzott el. Az interjúból kiderül viszont az is, hogy valamilyen egzotikus országban forgatott látványos műsorral is készülnek az RTL Klubon látható Survivor ellenében, de erről Fischer még többet nem akart elmondani.

A kormány Ne hagyjuk tévékampányának egyik részlete
Nyolcszor többet költ az állam 2010 óta tévéreklámokra
Ennek is tulajdonítható, hogy míg a hazai tévés reklámbevételeken belül 2009-2010 körül még csupán 2-3 százalék volt az állami reklámköltés aránya, 2017-re ez az arány 12 százalékra ugrott.

Kiemelt kép: Fischer Gábor, a TV2 programigazgatója. Fotó: TV2 sajtóosztály

Ajánlott videó

Olvasói sztorik