Célt tévesztett a lejáratókampánya annak a huszonnégy újságírónak…
– kezdi riportját a Tények, amelyben azt próbálták elmondani, hogy a 24.hu csalárd szándékkal támadja Orbán Viktor vejét az általunk megszerzett és ismertetett OLAF-jelentés kapcsán, miközben az Eliosnak valójában Simicska Lajos (a Fidesz akkori második legbefolyásosabb embere) volt a tulajdonosa a vizsgált, 2009 és 2014 közötti időszakban.
Tehát még egyszer:
Erre mondják, hogy ennél jobbat akkor sem tudnánk kitalálni, ha direkt parodizálni akarnánk a Tényeket. (Nagy szerencse, hogy a cikkek nem a 444-en vagy – oh, miket is beszélek – a 888-on jelentek meg, belegondolni is szörnyű, mekkora létszámú újságíró-hadsereg vonulna fel akkor az Orbán család ellen).
Nehéz is bármivel folytatni, mit számít már ezek után a Marsi Anikó alatt virító „viszgálat” felirat, az ajánlóban hemzsegő helyesírási hibák, vagy hogy szegény riporter az anyag végén nyilván azt szerette volna elmondani, hogy a Nemzeti Nyomozó Iroda korábban vizsgálta az ügyet és mindent rendben talált, ehelyett viszont azt mondta, hogy az OLAF egyszer már megvizsgálta és jogerősen lezárta az ügyet.
Tiborcz ott se volt?
A rendkívül súlyos korrupciós üggyel egyáltalán nem foglalkozó, helyette az azt feltáró újságírókat cseszegető kormánysajtó az elmúlt napokban mindössze azt képes szajkózni a témában, hogy
mert hogy állításuk szerint a vizsgált időszakban – az akkoriban még a kormány legteljesebb támogatását élvező – oligarcha Közgépe volt az Elios tulajdonosa.
Az EU csalás elleni hivatala azonban nem magányos résztvevőket talált az Elios által a különböző önkormányzatoktól elnyert 35 közvilágítási projekt kapcsán, hanem egy egész hálózatot, az így működtetett szisztéma pedig a szervezett bűnözés feltételeinek is megfelelhet az OLAF szerint.
Legfrissebb cikkünből az is kiderül, a Simicska-féle E-OS 2013 közepén kiszállt az Eliosból, a jelentésben vizsgált 35 projektből mindössze háromnál esett arra az időszakra a felhívás kiírása, vagy az Eliosszal történt szerződés megkötése, amikor a Közgép még közvetett tulajdonos volt.
Ami pedig Orbán Viktor vejének szerepét illeti: az Elios elődjét 2009 augusztusában Tiborcz István alapította egy társával együtt, majd 2010-ben szállt be többségi tulajdonosnak a Közgép leányvállalata. Simicska megjelenésekor Tiborcz valóban kilépett a tulajdonosok közül, de igazgatótanácsi tag maradt a cégben. Később aztán újra tulajdonos lett, és csak 2015 áprilisában hagyta el az Eliost, Hódmezővásárhelyen pedig az OLAF jelentése szerint Tiborcz és üzlettársa személyesen tárgyaltak az önkormányzattal. Vagyis a kormánysajtó által sulykolt állítás, miszerint Tiborcz Istvánnak semmi köze nem volt az Elioshoz az OLAF által vizsgált 2009 és 2014 közötti időszakban, egyszerűen nem igaz.