Tech

Jelentős változást vezetett be a YouTube

Az manapság már nem újdonság senkinek, hogy videók készítésével, és a mellettük megjelenő hirdetésekből származó bevétel egy részének megszerzésével pénzt lehetett keresni a YouTube-on, és ehhez nem kellett mást tenni, mint csatlakozni a YouTube Partner Programhoz, melynek egyetlen kritériuma mostanáig az volt, hogy a csatorna rendelkezzen összesen 10000 megtekintéssel.

Ezen az elváráson szigorított most a YouTube, hiszen a frissen bejelentett új kritériumok szerint ahhoz, hogy valaki részese lehessen a pénzkeresésre is alkalmas YouTube Partner programnak, a csatornájának minimum 1000 feliratkozóval és évi 4000 órányi megtekintéssel kell rendelkeznie.

Az új szabályozás ráadásul nemcsak azokat érinti, akik most akarnak belevágni a pénzkeresésbe a videomegosztó szolgáltatásban, de a már meglévő YouTube Partner tagokat is.

Akiknek a meglévő csatornája nem rendelkezik 1000 feliratkozóval és az évi 4000 órányi megtekintéssel, a mai napon kaptak egy levelet a YouTube-tól, amiben a cég felhívja a figyelmüket arra, hogy amennyiben 2018. február 20-ig nem sikerül teljesíteni a frissen meghatározott kritériumokat, úgy a rendszer automatikusan törli a YouTube Partner tagságukat, és ezt követően nem lesz lehetőségük arra, hogy részesedjenek a videók mellett megjelenő hirdetések bevételéből.

A változás nagy valószínűséggel kellemetlenül érinti a kisebb csatornákat, és mostantól a korábbinál jóval nehezebb lesz bejutni abba a „klubba”, aminek a tagjai részesülhetnek a bevételből, de a YouTube közleménye szerint ez hosszú távon jót fog tenni a videomegosztón elérhető tartalmaknak.

Az akasztott embert videózó vlogger más botrányos dolgot is csinált Japánban
A Youtube egy héttel később, de közleményben reagált, majd szerződést bontott az egyik legnézettebb videósukkal.

A váratlanul bejelentett változásnak szinte biztos, hogy köze van a Logan Paulhoz köthető nemrégiben kialakult botránynak (a népszerű videós egy öngyilkos tetemét mutatta meg egy közvetítésében), és ahhoz is, hogy a hirdetők az elmúlt években egyre többet panaszkodtak amiatt, hogy a reklámjaik megkérdőjelezhető tartalmú videók mellett jelentek meg a YouTube-on.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik