A Der Spiegel arról számolt be, hogy Kerpenben felszámolják a Michael Schumacher kétharmados tulajdonában lévő és a nevét viselő gokartpályát, mert a hambachi lignitbányát kiterjesztik. Kupák, serlegek átadása helyett szenet hoznak fel a felszínre 2020-tól.
A hétszeres világbajnok öt éves korától, de testvére Ralf Shumacher is itt tanulta az autóversenyzés alapjait.
A híres aszfaltcsíkot, amelyen az első verseny 53 éve, 1965-ben zajlott, a rajongók az 1961-ben, Monzában elhunyt pilóta Wolfgang von Trips(lásd alul a keretest) tiszteletére építették, később került Schumacher tulajdonába.
A pálya jelenlegi helyzetet nem segítette, hogy az elmúlt években klub tagsága mintegy 550 főre csökkent, lévén a német fiatalok érdeklődése az elmúlt években csökkent a sportág iránt.
Nem lesz új pálya, mert a német szolgáltatóval, az RWE-vel nem találtunk megfelelő helyet a költöztetésre. Szégyen. Egyszerre hal meg a tradíció és az autósport egy kiváló nevelőműhelye
Az 1961 őszén megrendezett Olasz Nagydíj előtt a Ferrari már bebiztosította a konstruktőri címet, míg az egyéni világbajnoki bajnoki címért két pilótájuk, az amerikai Phil Hill és a hat versenyből kettőt megnyerő, kettőn pedig második helyen végző német Wolfgang von Trips még harcban állt.
A német indult a pool pozícóból, de rosszul kapta el a rajtot, amely után Hill és a szintén ferraris, amerikai Richie Ginther állt az élre. Őket a mexikói Ricardo Rodríguez, a szintén jól rajtoló, Lotus-Climax volánja mögött ülő angol Jim Clark és von Trips követte.
A Parabolica előtt utóbbi kettő autója féktávon összeütközött. Clark nem szenvedett sérülést, de Von Trips Ferrarijával nézők közé repült. A német világbajnokjelölt kiesett autójából, amely több tucat nézőt letarolt. A sportág eddigi legtöbb életet követelő balesetében 14-en vesztették életüket.