Havonta 600-660 millió forintba kerül a 3-as metró felújítása miatti buszos pótlás, illetve a busz- és villamosjáratok sűrítése – közölte a BKK a Világgazdasággal.
Csökkenti ugyan a BKV működési költségeit, hogy a 3-as metró csak részben jár a felújítás idején, de ez a megtakarítás jelentősen elmarad a pótlás és a sűrítés miatti többletkiadástól – tudta meg a lap. Ennek egyik oka, hogy a metró fajlagos költsége a legalacsonyabb, a másik, hogy a leállás átmeneti jellege miatt nem minden költségfajtánál jelentkezik megtakarítás.
Az M3-as vonalon folyó munkák miatt jövőre 5,6 milliárd forinttal nőnek a BKV ráfordításai, miközben az M3-as vonal éves üzemeltetési és karbantartási közvetlen költsége 10,2 milliárd. A metrópótlás többletköltségei a felújítási projektben nem szerepelnek, mert abban a működési költségek nem számolhatók el – az összeg a kompenzációs díjba épül be, amit a BKK finanszíroz.