A többek közt zenékre specializálódott közösségi oldal valószínűleg alacsony közösségi funckionalitása miatt veszít folyamatosan népszerűségéből. Persze amellett, hogy konkurensei tudják azt, amit ő tud, ráadásul jobban.
2008 decemberében 125 millió egyéni látogatója és 43 milliárd oldalletöltése volt. Manapság az egyéni látogatók száma havi 95 millió és az oldalletöltések is alig érik el a 12 milliárdot.
A MySpace mégsem hagyhatta annyiban a küzdelmet és október 15-re hatalmas visszatérést ígért – bár pletykák szerint ez a dátum csúszhat. A cégen belül csak Futuraként elnevezett projekt az oldal teljes újrahúzását célozta meg.
A külsőségeken túl egy egyszerűsített kezelőfelület, illetve hír- és hírfolyam központúság várható. Ez pedig nagyon hasonlít a Facebookra.
A felhasználók pozitív reakciója elengedhetetlen ahhoz, hogy a MySpace túléljen, bár önmagában egy Facebook-klón nem tűnik túl izgalmasnak.