Média

Megújul az RTL Klub

RTL Klub
RTL Klub

Tegnap este, az RTL Magyarország Nagytétényi úti székházában a hazai kereskedelmi televíziózás, illetve az RTL Klub, és az RTL Magyarország (M-RTL Zrt.) 20. születésnapja alkalmából megtartott ünnepségen Vidus Gabriella, a médiavállalat vezérigazgatója és Kolosi Péter programigazgató vezérigazgató-helyettes bejelentette, hogy hamarosan megújul a piacvezető tévécsatorna arculata. A logó ugyan marad, de lecserélik például az úgynevezett identeket, melyek egyedi megjelenést biztosítanak a csatornának. A megújult RTL Klubbal várhatóan már október 3-tól találkozhatnak a nézők. Az új arculat frissebb, modernebb és vidámabb lesz – ígérték.

A kezdetek

Az RTL Klub 1997. október 7-én kezdte meg első műsorainak továbbítását, de a kereskedelmi csatornát működtető M-RTL Zrt. már 1997 áprilisában létrejött annak érdekében, hogy az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT), a Médiatanács mai elődje által kiírt országos kereskedelmi televíziós csatornára vonatkozó pályázaton elindulhasson. Az ORTT-vel a szerződést 1997. július 9-én írták alá. A Társaság által működtetett RTL Klub televízióadó a kísérleti adásának elindulását egyébként három nappal megelőzte a TV2, mely ugyancsak sikerrel pályázott országos tévés frekvenciáért. Bár az RTL Klub emiatt három nappal lekésett arról, hogy Magyarország első kereskedelmi televíziója legyen, és a kezdeti időkben nem is tudták a nézettségben utolérni a TV2-t, ez megfordult, és az elmúlt 20 évből 17-ben egyértelműen piacvezető pozíciója lett az RTL Klubnak, amit máig tartani tudnak. Az RTL Klub indulásakor még konténerekből sugározta néhány saját gyártású műsorát, például a Híradót és a Fókuszt.

Vidus Gabriella és Kolosi Péter egyébként a rendezvényen megjelenteknek az ünnepélyes pillanatok alkalmával felidézték a magyarországi kereskedelmi televíziózás kezdeti időszakának néhány, számukra emlékezetes pillanatát, és azt hogy azóta hogyan változott meg a televíziózás világa. Az RTL Klubnak kezdetben például még négy tulajdonosa volt, mostanra azonban egyszerűsödött a helyzet, és egyetlen tulajdonosuk (az RTL Group) maradt. Megemlítették, hogy volt, amikor 2 millióan követték hétfő esténként a Győzike Show-t, illetve ugyancsak nagy népszerűségnek örvendett az RTL Klubon akkoriban látható Fábry Show. Persze manapság ekkora nézőszámot már meglehetősen nehéz lenne egyetlen produkcióhoz biztosítani, olyan hatalmas lett ugyanis a csatornaválaszték, a fogyasztók pedig az új technológiai megoldásoknak, az on-demand (lekérhető jellegű) tartalomkínálat bővülésének köszönhetően maguk dönthetik el, melyik műsort mikor nézik meg, ami megoldást jelentett azoknak, akiknek a kedvenc műsorát a tévé csak késő este tudja vetíteni. E trendhez egyébként az RTL is igazodott, erre szolgál például az RTL Most nevű szolgáltatásuk.

Kolosi és Vidus aláhúzták: a bővülő tartalomkínálat, a piac átalakulása és a változó médiafogyasztási szokások ellenére az RTL Klub 17 éve őrzi piacvezető pozícióit, ahogy a kissé áthallásos szlogenjük is szól: „Mindenki velünk szórakozik”.

Megemlítették, hogy az RTL Magyarországnál jelenleg is folyamatosak a fejlesztések. Ma már a húsz éve még egycsatornás médiavállalat 8 tévécsatornát üzemeltet, és az idei évben is számos újdonság várható: valamilyen, egyelőre meg nem nevezett digitális fejlesztéssel is készülnek. Indul ezenkívül az új telenovellájuk (az Oltári Csajok) és egy új játékkal is készülnek. A fejlesztések része a már említett új arculat is.

Vidus és Kolosi végül azzal zárta a köszöntőt, remélik 20 év múlva, az RTL 40. születésnapján is ugyanilyen büszkén köszönthetik majd a nézőket, ahol majd a 37. éve tartó piacvezetőséget ünnepelhetik.

Treasure Island
Új reality-vel robbantana Andy Vajna tévéje?
Egy Survivorhöz hasonló reality indítását tervezi a TV2, legalábbis a SorozatWiki szerint. Az értesülésre személyeskedve reagált a csatorna a blognak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik