Kiemelkedő, 11,4 százalékos árbevétel-növekedést ért el 2017 második negyedévében a UPC Magyarország, a Liberty Global hazai leányvállalata 2016 második negyedévének eredményeihez képest.
Az idei második negyedévben közel 44 ezer új előfizetőt szerzett a társaság, az előfizetések összesített száma – valamennyi vezetékes és mobil szolgáltatást is beleértve – pedig 1.989.000-re nőtt, amely 6,7 százalékos növekedést jelent a 2016. júniusi eredményekhez képest. A szélessávú internet előfizetések száma elérte a 645.300-at, amely 40.500-zal haladja meg az egy évvel korábbi értéket. Az analóg és digitális televíziós előfizetések száma szintén dinamikus növekedést mutat, a 2016. júniusi eredményekhez képest 17.000 új előfizető választotta a UPC szolgáltatásait, így 2017. június 30-ra összesen 673.100-re nőtt a televíziós előfizetések száma. A telefonos szolgáltatások szintén jól teljesítettek: a vezetékes telefon előfizetések száma 39.500-zal nőtt 2016. június 30. óta, így 2017 második negyedévének végére elérte az 596.000-et, míg a mobil szolgáltatások előfizetői tábora 74.700-ra bővült, ami 27.300-zal több mint a 2016. június végi eredmény.
Az előfizetések számának alakulása 2017 második negyedévében az egyes szolgáltatások szerint lebontva:
TV |
Internet |
Telefon |
Mobil |
673.100 |
645.300 |
595.800 |
74.700 |
+17.000 új előfizetés |
+40.500 új előfizetés |
+39.500 új előfizetés |
+27.300 új előfizetés |
A UPC közlése szerint a növekedés az új, illetve a felvásárlások által bővített körzetekben történő dinamikus hálózatfejlesztési aktivitásoknak köszönhető. A UPC emlékeztetett, hogy folytatták a korszerű RFoG technológiára építő hálózatfejlesztési tevékenységüket a monori régióban: itt az első fázis lezárásával összesen mintegy 13 ezer háztartásban, míg a NET TV ügyfeleinek átvételével további többezer háztartásban tette elérhetővé szolgáltatásait. 2017 júniusára országszerte több mint 1 748 000 háztartásban elérhetőek a UPC szolgáltatásai, a lakossági és üzleti ügyfelek száma pedig megközelíti a 836 ezret, amely 11 ezres növekedést jelent a 2017. márciusi adatokhoz viszonyítva.
A UPC közölte azt is, hogy a digitális televízióra előfizetett ügyfelek közel fele rendszeresen használja az úgynevezett ReplayTV funkciót, negyede pedig aktív felhasználója a Horizon Go által nyújtott szolgáltatásoknak. A UPC prémium, nagysebességű wifi routere, a Connect Box elterjedtsége közel hétszeresére nőtt a tavaly júniusi adatokhoz képest.
Bár a kábelszolgáltató üzleti eredményeiről beszámoló közleményben pozitívan nyilatkoznak a cég helyzetéről, egy néhány nappal ezelőtti cikkünk alapján hamarosan elveszítheti piacvezető pozícióját a UPC a tévés szegmensben, a DIGI és az Invitel fúziója miatt.