DIGI
Média

Elbúcsúzhat a piacvezetőségtől tévés fronton a UPC

Ha a versenyhatóság jóváhagyja, hogy a DIGI felvásárolja az Invitel lakossági és kisvállalati üzletágát, a DIGI válik a legnagyobb magyarországi kábeles és műholdas műsorterjesztő céggé.

Miközben a romániai milliárdosok közé tartozó Teszári Zoltán érdekeltségébe tartozó DIGI vezérigazgatója ellen bűnvádi eljárás folyik – Serghei Bulgac romániai vezérigazgató ellen a helyi korrupcióellenes ügyészség emelt vádat egy sportjogok megvásárlásával kapcsolatos nyomozás során – a Magyarországon internetszolgáltatással, valamint kábeltévés és műholdas műsorterjesztői piacon is érdekelt, mindhárom piaci szegmensben harmadik helyezett DIGI múlt hét péntekre időzítette a nagy bejelentést, ami alapján fel kívánja vásárolni a nemrégiben tulajdonost cserélt Invitel távközlési szolgáltató lakossági és kisvállalati üzletágát. Azaz a jövőben a DIGI átveszi az Invitel internetes és műsorterjesztői szolgáltatásait, feltéve, ha az ügyletet a Gazdasági Versenyhivatal is jóváhagyja.

A fejlemény azért is érdekes lehet, mert ha a GVH áldását adja a tervek szerint 2018 első félévében lezáruló felvásárlásra, a DIGI a mostani piaci harmadikból második helyezetté válhat a széles sávú internetes piacon, a műholdas és kábeltévés műsorterjesztői tévés piacon pedig első helyezett lesz a DIGI-ből.

A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) piaci körképéből az mmonline.hu kigyűjtötte, hogy a széles sávú vezetékes internetes szolgáltatások terén jelenleg a következő az erősorrend:

  1. Telekom: 35,3%;
  2. UPC: 22%
  3. DIGI: 16%
  4. Invitel: 9,1%

A felvásárlást követően tehát a DIGI és az Invitel együttes piaci része meghaladja majd a 25 százalékot, így csak a Telekom bír majd nagyobb részesedéssel.

A televíziós műsorterjesztői piacon jelenleg az erőviszonyok:

  1. UPC:  26,8%
  2. Telekom: 26,3%
  3. DIGI: 25,4%
  4. Invitel: 4,8%

Ha a DIGI valóban be tudja kebelezni az Invitelt, akkor nekik 30,2 százalékuk lesz együttesen, ezzel pedig a UPC piaci második helyezetté esik vissza, míg a Telekom csak a harmadik legnagyobb piaci szereplő lesz.  A kábeles műsorterjesztési piacon is hasonló helyzet alakulhat ki, hiszen a DIGI és az Invitel együttesen 30 százalékos piaci részesedéssel bír, ezzel pedig megelőzik a UPC-t és a Telekomot is.

A kábeltévés piacon jelenleg ez a helyzet:

  1. UPC 25,8%
  2. Telekom 25%
  3. DIGI 23,7%
  4. Invitel 6,6%

Az mmonline.hu megjegyezte, hogy a felvásárlással a DIGI saját tévécsatornái is jobb pozícióba kerülhetnek: a három DigiSport csatornát eddig is továbbította az Invitel, de a DigiLife, DigiWorld, Digi Animal World televíziók egyelőre nem voltak elérhetők. A felvásárlást követően azonban szinte biztos, hogy a DIGI a saját csatornáit betenné a kínálatba.

Egyébként az, hogy a DIGI megvenné az Invitelt, már 2008-ban is felmerült, de akkor erre nem került sor.

Ajánlott videó

Norvégia szerint Magyarország lecsúszott a támogatásról, míg a magyar kormány azt állítja, ilyen forgatókönyv nem létezik: felvázoljuk a patthelyzet jogi hátterét. És kiderítettük azt is, hogy olyan fideszes kötődésű alapítvány is megpróbált az Ökotárs helyére kerülni, amelynek kuratóriumában Mészáros Lőrinc volt felesége, Kelemen Beatrix is helyet kap.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.