Média
DIGI

Elbúcsúzhat a piacvezetőségtől tévés fronton a UPC

Szalay Dániel
Szalay Dániel

újságíró. 2017. 07. 24. 14:23

Ha a versenyhatóság jóváhagyja, hogy a DIGI felvásárolja az Invitel lakossági és kisvállalati üzletágát, a DIGI válik a legnagyobb magyarországi kábeles és műholdas műsorterjesztő céggé.
Korábban a témában:

Miközben a romániai milliárdosok közé tartozó Teszári Zoltán érdekeltségébe tartozó DIGI vezérigazgatója ellen bűnvádi eljárás folyik – Serghei Bulgac romániai vezérigazgató ellen a helyi korrupcióellenes ügyészség emelt vádat egy sportjogok megvásárlásával kapcsolatos nyomozás során – a Magyarországon internetszolgáltatással, valamint kábeltévés és műholdas műsorterjesztői piacon is érdekelt, mindhárom piaci szegmensben harmadik helyezett DIGI múlt hét péntekre időzítette a nagy bejelentést, ami alapján fel kívánja vásárolni a nemrégiben tulajdonost cserélt Invitel távközlési szolgáltató lakossági és kisvállalati üzletágát. Azaz a jövőben a DIGI átveszi az Invitel internetes és műsorterjesztői szolgáltatásait, feltéve, ha az ügyletet a Gazdasági Versenyhivatal is jóváhagyja.

A fejlemény azért is érdekes lehet, mert ha a GVH áldását adja a tervek szerint 2018 első félévében lezáruló felvásárlásra, a DIGI a mostani piaci harmadikból második helyezetté válhat a széles sávú internetes piacon, a műholdas és kábeltévés műsorterjesztői tévés piacon pedig első helyezett lesz a DIGI-ből.

A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) piaci körképéből az mmonline.hu kigyűjtötte, hogy a széles sávú vezetékes internetes szolgáltatások terén jelenleg a következő az erősorrend:

  1. Telekom: 35,3%;
  2. UPC: 22%
  3. DIGI: 16%
  4. Invitel: 9,1%

A felvásárlást követően tehát a DIGI és az Invitel együttes piaci része meghaladja majd a 25 százalékot, így csak a Telekom bír majd nagyobb részesedéssel.

A televíziós műsorterjesztői piacon jelenleg az erőviszonyok:

  1. UPC:  26,8%
  2. Telekom: 26,3%
  3. DIGI: 25,4%
  4. Invitel: 4,8%

Ha a DIGI valóban be tudja kebelezni az Invitelt, akkor nekik 30,2 százalékuk lesz együttesen, ezzel pedig a UPC piaci második helyezetté esik vissza, míg a Telekom csak a harmadik legnagyobb piaci szereplő lesz.  A kábeles műsorterjesztési piacon is hasonló helyzet alakulhat ki, hiszen a DIGI és az Invitel együttesen 30 százalékos piaci részesedéssel bír, ezzel pedig megelőzik a UPC-t és a Telekomot is.

A kábeltévés piacon jelenleg ez a helyzet:

  1. UPC 25,8%
  2. Telekom 25%
  3. DIGI 23,7%
  4. Invitel 6,6%

Az mmonline.hu megjegyezte, hogy a felvásárlással a DIGI saját tévécsatornái is jobb pozícióba kerülhetnek: a három DigiSport csatornát eddig is továbbította az Invitel, de a DigiLife, DigiWorld, Digi Animal World televíziók egyelőre nem voltak elérhetők. A felvásárlást követően azonban szinte biztos, hogy a DIGI a saját csatornáit betenné a kínálatba.

Egyébként az, hogy a DIGI megvenné az Invitelt, már 2008-ban is felmerült, de akkor erre nem került sor.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2014. március 27.
Vancsura István, a NAV megszüntetett Kiemelt Ügyek Igazgatósága RAPID ellenőrzési főosztályának volt vezetője (j) és Horváth András, volt adóhivatali dolgozó a Levegő Munkacsoport Áfabotrány: kitálal egy volt NAV-vezető címmel tartott sajtótájékoztatóján Budapesten a MagNet Házban 2014. március 27-én.
MTI Fotó: Soós Lajos

Az ember, aki legyűrte a NAV-ot és a NER-t

Kommentek

Migrants make their way through the countryside after they crossed the Hungarian-Croatian border near the village of Zakany in Hungary to continue their trip to north on October 16, 2015. Hungary said it will shut its border with Croatia at midnight, closing a major entry point for migrants bound for northern Europe, weeks after a similar move on its Serbian frontier triggered clashes with refugees.    AFP PHOTO / HANNA SONIA / AFP PHOTO / HANNA SONIA
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.