Média

Durvul a vita, ki árulhatja a Reggeli Show reklámjait

Feloldhatatlannak tűnő ellentétek vannak a Tombor András és Krskó Tibor féle RSH, valamint a Rádió 1 Pécs és az Andy Vajna féle Rádió 1 között a Reggeli Show reklámideje kapcsán. Az RSH azt állítja, ők is árulhatják a reklámidőt, a Rádió 1 és a Rádió 1 Pécs ezt cáfolja. Az RSH pedig erre visszavágva közölte, már le is mentek az első szpotok. Tanulságos sztori a magyar rádiós piacról, ahol a kormányközeli üzletember érdekeltsége a kormánybiztos cégével vitatkozik.

Csütörtöktől a Radio Sales House (RSH) Kft. is értékesíti a Rádió 1 Pécsen is megjelenő Reggeli Show reklámidejét, miután a pécsi helyi rádió bekapcsolódott Andy Vajna kormánybiztos Rádió 1 hálózatába, így Pécsen is hallhatóvá vált a Sebestyén Balázs-Vadon Jani-Rákóczi Ferenc trió által vezetett Reggeli Show című műsor – közölte tegnap az RSH, mely arra is emlékeztetett, hogy a Rádió 1 Pécs az Inspira Media Research idei első országos rádióhallgatottsági felmérése alapján 44 százalékos napi hallgatói eléréssel rendelkezik a helyi rádióhallgatók körében. (Nemrégiben egyébként a Médiatanács állami támogatást is megítélt a rádiónak hírműsor-gyártásra, épp akkor, amikor az a határozat született, hogy összekapcsolódhatnak a Rádió 1 budapesti adásával.)

A Habony Árpád hitelezőjeként, illetve Orbán Viktor volt biztonságpolitikai tanácsadójaként is ismert Tombor András által tavaly felvásárolt, ma már 37 tévés csatorna reklámidejét értékesítő Atmedia Kft. és a Krskó Tibor által közösen tulajdonolt, idén létrehozott rádiós reklámértékesítő cég, az RSH ügyvezetője, Hanák Tamás elmondta:

 Örömmel köszöntjük portfóliónkban a Rádió 1 műsorainak megjelenését, amely adó a kereskedelmileg kiemelt 18-59 éves korcsoportban az országos hallgatottsági rangsor 4. helyezettje. Különösképpen azért, mert kereskedőházunk a kizárólagos reklámértékesítője a Rádió 1 Pécs adónak.

A RSH egyébként azt is közölte tegnap, hogy régebb óta kizárólagos reklámértékesítői a Rádió 1 Pécsnek. Az újdonság az, hogy ott ezentúl megjelenik a Reggeli Show is, így az akörül megjelenő reklámidőket is elkezdik árulni az RSH értékesítői. Az RSH a kizárólagos reklámértékesítője az MTVA négy országos rádióadójának (Kossuth, Petőfi, Dankó, Bartók) valamint a Sláger FM-nek és közel 60 regionális adónak. Az RSH jelezte idei üzleti célja, hogy éves forgalma elérje a mintegy 8 milliárd forintra becsült 2017-es rádiós hirdetési piac felét.

A Vajna-féle Radio Plus Kft. szerint viszont náluk vannak a jogok

A Rádió 1 az RSH közlésével ellentétben pénteken arról adott ki tájékoztatást, hogy Sebestyén Balázsék műsorában, a Reggeli Show-ban továbbra is csak a Rádió 1-et üzemeltető Radio Plus Kft.-n keresztül vásárolhatnak reklámot a hirdetők.

A Rádió 1 hálózatán belül a Reggeli Show reklámidejének értékesítése a rádiót üzemeltető Radio Plus Kft. kezében van, ebben nem történt változás. Az új rádiók hálózatba csatlakozásával csupán a potenciális hallgatók száma emelkedett meg jelentősen

– szögezte le a cég ügyvezetője, Bakai Mátyás.

A Rádió 1 Pécs tulajdonosa szerint az RSH téved

Mivel a két nyilatkozat szöges ellentétben volt egymással, a 24.hu pénteken megkereste az ügyben Fodor Józsefet, a Rádió 1 Pécs ügyvezető-tulajdonosát. Fodor azt mondta, a Radio Sales House (RSH) ugyan valóban kizárólagosan értékesítheti a Rádió 1 Pécs műsorának reklámidejét, de a Rádió 1 Pécs napi médiaszolgáltatási jogosultsági ideje a hálózatba kapcsolódással a korábbi napi 24 óráról 9 óra 59 percre rövidült, vagyis az RSH már csak 9 óra 59 percnyi műsoridőben értékesíthet reklámidőt. Márpedig  az RSH-val kötött reklámértékesítői szerződés csak a médiaszolgáltatási szerződésben rögzített műsoridőre terjed ki, a hálózatba kapcsolódással átvett műsorok, így a Reggeli Show esetében a médiaszolgáltatási jogosultság a Radio Plus Kft.-t illeti.

Fodor József hozzátette: a hálózatba kapcsolódásról üzleti alapon döntöttek, mivel úgy ítélték meg, hogy nagy igény mutatkozik a hallgatók körében a Sebestyén Balázsék nevéhez kötődő Reggeli Showra, a hálózatba kapcsolódástól tehát hallgatottságnövekedést remélnek.

Az RSH vitatja az őket cáfoló nyilatkozatokat

Hanák Tamás, a Radió Sales House ügyvezető igazgatója a Radio Plus Kft., valamint a Rádió 1 Pécs tulajdonosának közleményére ekként reagált a 24.hu-nak péntek délután:

A Rádió 1 Pécs frekvenciájának teljes reklámideje tekintetében – függetlenül attól, hogy az saját vagy hálózatos műsoridőbe tartozik – a központi és ügynökségi reklámok kizárólagos értékesítési jogával a Radio Sales House Kft. rendelkezik, aminek értelmében a Rádió 1 Pécs teljes adásidejében hirdetések az RSH-n keresztül rendelhetők meg. A Rádió 1 Pécs erre vonatkozóan szerződéses kötelezettségvállalást tett, amelynek megszegése súlyos kártérítési kötelezettséget vonhat maga után, ily módon a tulajdonos, Fodor József korábban tett nyilatkozata bizonyosan csupán téves jogértelmezés következménye volt, és még véletlenül sem egy esetleges szerződésszegési szándék kinyilvánítása. Ezt igazolja többek között, hogy a mai napon az RHS által megrendelt reklámok sugárzásra kerültek a Reggeli Show műsoridejében is. Mindaddig, amíg a Rádió 1 Pécs frekvenciájának műsoridejébe a Reggeli Show is beletartozik, a központi és reklámügynökségi reklámok tekintetében a reklámidő értékesítési joga kizárólag az RSH-t illeti meg, amelyre természetesen fel fogjuk hívni a Rádió 1 Pécs ügyvezetőjének figyelmét – akár jogi úton is.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik