Média

Krskó Tibor és egy volt mediaworkös vezető megszerezné a rádiós piac 2,7 milliárdját

Krsktó Tibor és Csetényi Csaba. Fotó: Városszíve
Krsktó Tibor és Csetényi Csaba. Fotó: Városszíve
Egy kézbe kerül a legnagyobb rádiós portfólió miután egyesíti erejét két reklámértékesítő ház, az MSC és a KOD Media. A két céget egy volt mediaworkös igazgató irányítja, tulajdonosuk pedig Krskó Tibor, akinek a cége a menekültellenes plakátokat készítő HG-csoport székhelyén működik.

Egyesíti erejét két hazai reklámértékesítő vállalat (sales house), a KOD Média és a Media Services Company (MSC). Az együttműködésük eredményeképpen Magyarország legnagyobb rádiós portfóliója jött tegnap létre, ahol az újonnan létrejövő kerülő értékesítési rendszerben a hirdetők országosan közel 2,5 millió hallgatót érhetnek el.

A két cég előzetes várakozásai szerint az egyesített sales house éves hirdetési bevétele meghaladja majd a 2,7 milliárd forintot. Ezzel a hirdetők nem csak a rádiós piac közszolgálati csatornáihoz (Kossuth Rádió, Petőfi Rádió, Bartók Rádió, Dankó Rádió), valamint 22 megyeszékhelyi vagy megyei jogú városban működő rádió és 35 helyi rádió reklámidejéhez férhetnek hozzá egy helyen, de a kiszolgálásukat is új, egycsatornás rendszer teszi majd kényelmesebbé és egyszerűbbé.

A hazai médiapiac meglehetősen turbulens időszakát éli.  A hirdetők azonban a ma bejelentett együttműködés eredményeként biztosak lehetnek abban, hogy minden körülmények között hozzáférhetnek majd a számukra fontos és értékes rádiós hirdetési felületekhez

– idézi a közlemény Hanák Tamást, a KOD Media Kft. és az MSC ügyvezető igazgatóját, aki korábban egyébként a Népszabadságot is kiadó Mediaworksnél volt a napilapüzletág vezetője.

Hanák Tamás, Mediaworks
Hanák Tamás. Fotó: Mediaworks/archív

Egy kézbe kerül minden

Azt is írják, hogy az együttműködés eredményeként mostantól teljesen egycsatornássá válik az ügyfél és a sales house kapcsolattartás. Ez a gyakorlatban azt jelenti – fogalmaztak -, hogy a hirdetők egyetlen, számukra kijelölt kapcsolattartón keresztül, kényelmesen és hatékonyan intézhetik rádiós megrendeléseiket. Ebben az új felállásban ráadásul egy olyan, minden korábbinál biztosabb és kiszámíthatóbb rendszer jön létre, amelynek alapját a rádiós partnerekkel kötött hosszútávú megállapodások biztosítják.

Krskó Tiborhoz vezetnek a szálak

Az MSC egyébként korábban azzal került be a hírekbe, hogy egy tenderen megszerezte a közmédia reklámidejének értékesítési lehetőségét, de végül inkább továbbpasszolták a megbízás egy jelentős részét az egy ideje már az Andy Vajna féle TV2 reklámidejét is értékesítő Atmedia reklámértékesítő háznak, amely végül úgy jutott hozzá a busás haszonnal járó üzlethez, hogy el sem indult a tenderen.

A KOD Media a HGY Invest tulajdonában álló vállalkozás. Ez utóbbi, vagyis a HGY Invest ugyanabban az I. kerületi, Lisznyai utcai ingatlanban működik, ahol a kormánynak és az állam és a főváros különféle cégeinek is dolgozó, többek között a menekültellenes plakátkampányt is készítő, a HG Médiához tartozó Network 360 reklámügynökség. A HGY Invest – és így közvetve a KOD Media – egyébként azé a Krskó Tiboré, akit a piac a Rogán Antal Pasa Park-i szomszédjaként emlegetett Csetényi Csaba üzlettársaként ismert meg. A mi piaci forrásaink Csetényi Csabát és Krskó Tibort üzlettársakként említik, akik nem ritkán egyszerre is ülnek le tárgyalni partnerrel, de a KOD Media korábban azt közölte a 24.hu-val, hogy Krskó Tibor a cégtársával, Csetényi Csabával az elmúlt évben szétválasztotta üzleti érdekeltségeit, azok egymástól függetlenül működnek, átlátható és világos cégstruktúrában, amely a nyilvánosan hozzáférhető hivatalos nyilvántartásokban ellenőrizhető. Levelükben azt is írták korábban, hogy a korábbi Hamu és Gyémánt, a jelenlegi HG Média és a cégcsoport 25 éve létezik a magyar versenypiacon, bevételei csak részben származnak közbeszerzésekből, mert mindeközben a társaság folyamatosan dolgozik az 50 legnagyobb magyarországi vállalat jelentős részének. “Cégeink a content-marketing és vállalati kiadvány-publikálás területén a közép-európai régió egyik meghatározó szereplője, 6 országban való folyamatos jelenléttel. E munkákat egészítik ki a közpénzből végzett megbízásaink”.

Az MSC amúgy sokáig a Hamu és Gyémánt kiadóhoz (HG Media) tartozott, de az Opten cégadatbázisa szerint idén januárban az MSC is a HGY Investhez, vagyis Krskó Tiborhoz került.

Tehát a mostani bejelentés úgy fordítható le, hogy Krskó Tibor a volt mediaworkös napilapüzletág-vezető segítségével épp megpróbál megszerezni a rádiós piacból 2,7 milliárdot, feltéve, hogy minden úgy alakul, ahogyan azt ők szeretnék.

A KOD Media értékesíti egyébként a Habony Árpád nem hivatalos miniszterelnöki tanácsadó nevéhez köthető Modern Media Group (MMG) Lokál című ingyenesen terjesztett lapjának nem állami hirdetéseit is.

(Kiemelt kép: Krskó Tibor balra és Csetényi Csaba jobbra. Fotó: Városszíve Blog)

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik