A The Australian című lap A Facebook a bizonytalan fiatalokat célozza a hirdetéseivel címmel jelentetett meg egy cikket a hét elején, amiben egy kezükbe került belső dokumentumra hivatkozva állítják, hogy a legnagyobb közösségi oldal képes felismerni a fiatal felhasználók érzelmeit, és ezeket az információkat a hirdetők javára fordítják.
Az újság a megszerzett dokumentumot nem hozta nyilvánosságra, de állításuk szerint az idei keltezésű bizalmas prezentáció részletesen taglalja, hogy a Facebook miképp tudja posztok, kommentek és egyéb interakciók alapján meghatározni a fiatalok aktuális érzelmeit, kiemelt figyelmet fordítva az olyan negatív lelkiállapotokra, amit a kiszivárgott dokumentum letörtségként, stresszként, bizonytalanságként, aggodalomként és szorongásként definiál.
de ami ennél is aggasztóbb, hogy a Facebook ausztráliai kirendeltségénél felső vezetőként dolgozó David Fernandez és Andy Sinn által összeállított irat az ország egyik legnagyobb bankjának készült, ráadásul a dokumentum kitért arra is, hogy a közösségi oldalnak 1,9 millió középiskolásról, 1,5 millió felsőoktatásban tanuló diákról és 3 millió fiatal dolgozóról van adatbázisa.
Az ausztrál lap cikkében azzal gyanúsítja a Facebookot, hogy olyan fiatalokat céloz meg a hirdetéseivel, akiknek valamilyen önbizalomnövelő hatásra van szüksége. A közösségi oldal első hivatalos reakciójában bocsánatot kért, és vizsgálatot ígért az ügyben, egy későbbi közleményükben viszont már félrevezetéssel vádolták a The Australiant, külön kiemelve, hogy
Ugyanakkor elismerték, hogy a kiszivárgott dokumentum egy olyan titkos kutatás alapján készült, ami nem felel meg a Facebook által lefektetett alapelveknek, és vizsgálatot indítanak az ügyben.