A Közbeszerzési Döntőbizottság meghozta döntését az M4-es autópálya hosszabb szakaszának kivitelezési tendere ügyében. Az M4-es második ütemére már korábban nyertest hirdettek, a Közgép és az olasz Itinera ugyanakkor megtámadta a döntést. A Közbeszerzési Döntőbizottság most elutasította a beadványaikat, írja dehir.hu.
A Közgép még a bírósághoz fordulhat, de a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) viszont szerződhet a nyertesekkel.
A Dehir.hu megkereste a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-t, ahol azt közölték, azt várják, hogy megérkezzen hozzájuk írásban a Közbeszerzési Döntőbizottság két határozata, ezután köthetik meg a szerződést a nyertes cégekkel.
A kivitelezőknek a 26 kilométer autópálya mellett 23 hidat, három különszintű csomópontot, tengelysúlymérő állomást és határátkelőt is kell építeniük.
A közbeszerzési pályázatoknál kegyvesztetté vált Közgép a konkurenciánál 25 milliárd forinttal olcsóbban építette volna meg az M4-es autópályának a magyar–román országhatártól Berettyóújfaluig tartó 27 kilométeres szakaszát és az arra eső műtárgyakat, a visszatéréshez egy erős olasz nagyvállalattal, az Itinerával társult.
A NIF azért minősítette érvénytelennek az ajánlatot, mert szerintük ennyi pénzből nem lehet elvégezni a munkát.
Végül a Duna Aszfalt és az Euroaszfalt konzorciuma építheti meg az M4 autópálya Albertirsa és Üllő közötti 30 kilométeres szakaszát, nem kevesebb, mint 52,1 milliárd forintért. A Duna Aszfalt Szíjj László érdekeltségébe tartozik. Ő a felcsúti polgármester, Mészáros Lőrinc üzlettársa.