Az autóink egyre fejlettebbek, és míg az autózás hajnalán (meg még egy jó ideig) úgy kellett őket bekurblizni, mostanra szinte maguktól mennek, és akkor sem esnek pánikba, ha véletlen elszunnyadunk bennük, de ez azért mégsem ajánlott. Amit régen csupán az alkohollal szoros logikai kapcsolatot ápoló David Hasselhoff autója, (leánykori néven KITT) tudott, annak jelentős részét ma már néhány millióért meg lehet kapni, kivéve az angol akcentust.
A Volvo autói még az idei év végéig megtanulnak beszélni egymással, legalábbis a méretesebb darabok, mint amilyen az XC 90, a V90 (és a Cross Country), valamint az S90. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy felhőalapú kommunikációval közölni képesek egymással, ha csúszós az út, ha valahol nem az igaziak az egyéb útviszonyok, vagy ha éppen bedugult a közlekedés. Ez így elsőre igen jól hangzik, viszont érdemes tudni, hogy a svéd gyártó ezzel valahol feltalálta a kanálban a mélyedést, mert a Mercedes közel kéttucatnyi országban kínálja ugyanezt, míg a Toyota odahaza, tehát Japánban, a Crown esetében.
A fejlesztésben közreműködött a telekommunikációval foglalkozó Ericsson is, így lehetővé vált, hogy a járművek egymás között üzeneteket küldjenek, ha éppen csúszós az út, vagy valamilyen más, hasonló probléma van, ami veszélyes lehet. Mindezeket a jármű viselkedésére alapozza a rendszer, beleértve a fékezést, gyorsulást, kormányzást, és a gyorsulási szenzoroktól érkező adatokat. Egyéb figyelmeztetéseket viszont akkor küld, ha az elakadásjelző aktív, így például az országúton, autópályán lévő dugó, lerobbant autó, hasonlók esetén.
Az, hogy mind több autógyártó építi be járműveibe a felhőalapú szolgáltatásokat, azt jelenti, hogy idővel ezek a technológiák az alkotmányos költség többszöröséért kapható csúcsmodellekből szépen leszivárognak a hétköznapi, alsóközepes verdákba, ami hozzájárul ahhoz, hogy minél biztonságosabban közlekedhessünk.