Média

Feltárták a magyarok internetezési szokásait

A Gemius legfrissebb elemzése azt mutatja, hogy Magyarországon már 3,5 millióan interneteznek mobilról, 1,4 millió internetező pedig már nem néz naponta tévét.  Az is kiderül belőle, hogy mely portálok a leglátogatottabbak.

A Gemius-DKT adatai
A Gemius-DKT adatai

Magyarországon idén júniusban 5.440.669 fő használta az internetet a 15 évesnél idősebb lakosság körében. Ez 64,4 százalékos internetpenetrációt jelent, amely megfelel az európai átlagnak és magasnak mondható a kelet-közép-európai régióban. A felhasználók nagy része (76,6 százalék) egyébként napi szinten fogyaszt digitális tartalmat. Bár még az asztali számítógépről internetezők vannak a legtöbben –  4.932.873 fő szemben a 3.539.355 fő mobilról internetezővel – vélhetően ez az arány hamarosan kiegyenlítődik – áll a Gemius és a DKT (Digitális Közönségmérési Tanács) legújabb gyorsjelentésében, amiből az is kiderül, hogy a budapesti internetezők tábora 1.123.327 főből áll, ami a hazai netszörfösök 20,7 százalékát teszi ki. Az internetezők kicsivel több mint fele (53,6 százaléka) él megyeszékhelyen vagy egyéb városban, kistelepülésen pedig 25,8 százalékuk.

A nők vezetnek

A nemek arányát tekintve jelenleg a nők vezetnek: a felhasználók 51,2 százaléka nő, 48,8 százaléka férfi. Érdekesség, hogy az eszközök közül egyedül a táblagépen internetezőknél vezetnek a férfiak, 50,5 százalékos aránnyal.

Egyre több az idősebb netes

A netezők 69 százaléka (3,8 millió fő) a 18–49 év közötti korosztályból kerül ki, ám a 60 év feletti felhasználók aránya is folyamatosan emelkedik, és már meghaladta a 10 százalékot.

Mind mobilon, mind táblagépen nagyobb arányban képviseltetik magukat a 18-29 évesek (32,8 százalék illetve 32,7 százalék) a PC-n internetezőkhez képest.  1,4 millió internetező már nem néz naponta TV-t, amely tartalomfogyasztás már a teljes mobilról internetező népesség 29 százalékára jellemző.

Érdekesség, hogy többen vannak azok a tableten internetező 18-29 évesek (70 935 fő), akik kevesebbet néznek televíziót (hetente egy-két napon vagy ritkábban), mint a tévénéző, tableten internetező 18-29 évesek (64 492 fő).

A külföldi nagyok a legnépszerűbbek

A toplistán egyébként a nemzetközi óriások vezetnek. A Google, a Facebook és a YouTube mellett a legnépszerűbb digitális tartalmak (oldalak és streamek):

PC 

Rangsor Webhely Látogatók száma
1 google.hu 4 879 045
2 facebook.com 4 379 123
3 youtube.com 4 224 443
4 blog.hu 2 216 682
5 origo.hu 1 995 335
6 blogspot.com 1 907 061
7 telekom.hu 1 856 949
8 index.hu 1 726 964
9 jofogas.hu 1 721 592
10 gyakorikerdesek.hu 1 647 858

forrás: Gemius – DKT 2016/06 (15+ belföldi közönség

Mobil

Rangsor Webhely Látogatók száma
1 blog.hu 1 302 742
2 origo.hu 1 091 558
3 index.hu 1 037 534
4 jofogas.hu 943 320
5 24.hu 913 414
6 nlcafe.hu 911 547
7 blikk.hu 865 174
8 nemzetisport.hu 840 919
9 hvg.hu 797 156
10 femina.hu 651 043

Táblagép

Rangsor Webhely Látogatók száma
1 blog.hu 229 126
2 index.hu 182 547
3 origo.hu 168 600
4 nlcafe.hu 143 922
5 jofogas.hu 138 005
6 24.hu 135 717
7 blikk.hu 128 615
8 hvg.hu 116 851
9 indavideo.hu 111 405
10 stream_index.hu 107 679

(Kiemelt képünkön az internetadó elleni tüntetés. MTI-fotó, archív)

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik