Mintegy 4 százalékkal növelte árbevételét tavaly a McDonald’s Magyarország Étterem Hálózat Kft., így majdnem 23,2 milliárd forintnyi forgalmat ért el. A franchise partnereket is beleszámítva a növekedés már több mint 10 százalékot tett ki 2015-ben, jövedelmezőségi mutatója pedig az előző évi 57-szerese lett – írta a Napi.hu. Mindezt enyhén csökkenő létszám mellett érték el, és a fizikai dolgozóknál átlagosan több mint 20 százalékkal nőtt az egy főre jutó bérköltség.
A KFC-t működtető AmRest Kft.10,38 milliárd forintos árbevétellel zárta az évet, amely több, mint 21 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A tavalyelőtti 481,14 millió forintos veszteség után pedig (ami feltehetőleg a hálózatbővítés miatt adódhatott) 568, 94 forintnyi adózás előtti nyereséggel zárta 2015-öt – 598 milliós üzemi eredmény mellett. Az AmRest állományi létszáma több, mint 100 fővel, 651-re bővült, miközben bérköltségei közel 20 százalékkal 1,57 milliárd forintra ugrottak meg.
A harmadik gyorsétteremlánc, a Burger King gazdája, a Fusion Befektetési Zrt. tavaly 13 százalékkal növelte árbevételét, 9 milliárd forintra. Miközben a Fusionnál tavalyelőtt 121 százalékkal meredeken felszökött az adózás előtti eredmény, idén már “csak” 19 százalékkal növekedett, így 590,48 millió forintot ért el. Náluk a létszám nagyjából stagnált, és a bérköltség szintén nőtt.