Belföld

Beszállhat az OTP a hármas metró felújításába

otp (Array)
otp (Array)

Az OTP finanszírozhatná a hármas metró 137,5 milliárdos felújítását, ha nem lesz uniós támogatás – írja a nol.hu.

Tarlós István azt nyilatkozta, neki mindegy, hogy a kormány honnan szerzi meg a felújításhoz szükséges pénzt, de állnia kell a költségeket, mivel megígérte.

Egy névtelenségét kérő kormányközeli forrás annyit mondott, tisztán politikai ügy a hármas metró felújításának finanszírozása. Az Európai Bizottság a Brexit után valószínűleg nem szívesen hoz olyan döntést, amivel újabb érveket ad az uniós források helytelen felhasználásának igazolására. Az unió pedig nem finanszíroz olyan beruházást, ami nem tartalmaz fejlesztést, bővítést, csak felújítást. A hármas metró esetében pedig nem változik a pályahossz, nem létesülnek új állomások és még az akadálymentesítés sem lesz teljes körű. Az Európai Bizottság már utalt arra, hogy más közösségi finanszírozási források révén járulna hozzá a költségekhez. Ez viszont nem vissza nem térítendő támogatás. Sőt, nem valószínű, hogy fedezné a teljes költséget. Ha az unió viszont csak részleges támogatást tud adni, a főpolgármester határozata szerint a fejlesztési tárca köteles új forrást keresni, ennek felhasználásáról pedig a kormány dönt.

Tarlós a Népszabadságnak azt mondta, aláírt támogatási szerződés nélkül fedezetlen kötelezettségvállalás lenne vállalkozói szerződést kötni. Erről még korai beszélni, hiszen még a tender sincs kiírva. A tervek még készülnek, pontos számok csak október végén várhatóak. Azt a főpolgármester is elismerte, hogy idén már nem valószínű, hogy elkezdik a felújítást, így a 2019-es átadási határidő sem tartható.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik