A Forma-1 következő évadjában a Renault újít: V6-os turbómotorok váltják fel a most használt V8-asokat. Sokak szerint lassulnak majd a versenyautók, ám Remi Taffin, a Renault vezető mérnöke szerint legalább ugyanolyan gyorsak maradnak majd a kocsik, mint az idei szezonban. Hozzátette, hogy 2006-ban és 2009-ben is sokan aggódtak, hogy csökken majd az autók sebessége az elődök tempójához képest, ám a pesszimistáknak csalódniuk kellett.
„Nem hiszem, hogy túl sok sebességet veszítenénk, hisz ha jobban belegondolunk, a Forma-1 az Forma-1, és mindenkinek az a célja, hogy az autók minél gyorsabban menjenek. Minden jel arra utal, hogy ez jövőre is így történik majd, és a pilóták nem lassulnak. Előreláthatólag a szezon elején körülbelül egy másodperccel hajtanak majd lassabban a mostani állapothoz képest, de a szezon felénél visszanyerik régi formájukat a járgányok. Így történt ez akkor is, mikor a V10-eseket V8-asokra cseréltük” – beszélt a mérnők.
Vannak, akik “félnek” az új Renault motoroktól
Fotó: AFP
Sokan problémáznak a motorok hangján is: az újak sokkal tompább hangot bocsátanak majd ki magukból a most alkalmazottakénál. Az aggódók azzal érvelnek, hogy a Forma-1 egy fontos „élvezeti faktorát” veszítheti így el. Taffin ezt is cáfolta, és megígérte, hogy a Forma-1 továbbra is a motorsportok csúcskategóriája marad.
„A GP3-asok versenyén is hihetetlen a hangzavar, a bokszutcában nélkülözhetetlen a füldugó. Nem tagadható, hogy a jövőre üzembe lépő erőforrásoknak más hangja lesz, de nincs kétségem, hogy megfelelőek lesznek. A Forma-1 továbbra is Forma-1 marad” – folytatta a szakember.
A Reanult motorpartnerei közül a Lotus és a Caterham sem rendelkezik érvényes szerződéssel a következő esztendőre. Ezzel szemben a Toro Rosso biztos, hogy a franciák erőforrásait veszi majd igénybe, míg a Williams a Renault motorjait a Mercedes termékeire váltja le. A mérnök szerint a Lotus és a Caterham is hamarosan hosszabbít – a tárgyalások igen előrehaladott állapotban vannak –, hisz egyik csapatnak sincs nyomós oka, hogy felmondja az együttműködést.
„Azért, mert még nem történt hivatalos bejelentés, ugyanúgy tárgyalunk több csapattal is. Egy ilyen együttműködési szerződés megkötése előtt rengeteg munka áll. A marketing mellet a műszaki feltételekről és a pénzügyi dolgokról is szót kell ejtenünk. Tudjuk, hogy az egyezség közel van, még egy-két kérdésre kell megtalálni a választ” – fejezte be mondandóját Taffin.