A Virginiában élő, hallássérült Ibby Piracha meglepődött, amikor a Starbucks baristája jelbeszéddel vette fel a rendelését.
Előtte egy kézzel írt üzenetet nyomott a kezébe, amelyen az állt: “jelnyelvet tanulok, hogy mától Ön is ugyanúgy rendelhessen, mint bárki más.”
Szeretett volna egy új nyelvet megtanulni… a jelnyelv teljesen más, mint a többi nyelv, és ő belevágna miattam? Egy siket vendég kedvéért? Nagyon, nagyon megérintett
– mondta Piracha az ABC News-nak meghatottan.
A Gallaudet Kutatóintézet 2005-ös számításai szerint
ezerből legalább 9, de akár 22 ember is lehet súlyosan nagyothalló vagy siket. A hallásvesztés fontos népegészségügyi kérdés, a harmadik leggyakoribb probléma az ízületgyulladás és a szívbetegségek után.
Ennek kapcsán elgondolkodhatunk, milyen lenne a világ, ha több cég biztosítana segítséget a hallássérültek számára.