A SportKlub Televízió tulajdonosa, a Tematic Media Group közleményben reagált nekik küldött kérdéseinkre. Arra voltunk kíváncsiak, hogy igaz-e a korábban megjelent sajtóinformáció, mi szerint megszűnne a csatorna. Igaz-e, hogy már csak 8 fő dolgozik a SportKlubnál, illetve arra is rákérdeztünk, hogy mi az oka annak, hogy a sportközvetítések helyett inkább magazin- és beszélgetős műsorokra fókuszálnak egy ideje. Érdekelt bennünket az is, hogy a kialakult helyzetet mi idézte elő, és a közmédia sportcsatornája, az M4 Sport indulását mennyire érezték meg.
Bár a fenti kérdéseink mindegyikére nem kaptunk választ, a lényegre azért igen. A közlemény azt írja, a SportKlub “a sporttelevíziók piacán az elmúlt időszakban végbement változások miatt” átalakítja műsorkínálatát, amely személyi változásokkal is jár.
(A közlemény nem nevesítette, de tudni lehet, hogy a távozók között van Léderer Ákos sportriporter is.)
Az ügy előzménye, hogy az Origo decemberben azt írta, várhatóan megszűnik a sportcsatorna, a 24.hu azonban nem sokkal később belső, nem hivatalos információk alapján már megírta, hogy piactársunk cikke ellenére a csatorna nem szűnik meg, csak jelentősen átalakul. A mostani közlemény ezt erősítette meg hivatalos formában.
A SportKlub képernyőjéről az elmúlt időszakban több műsor is eltűnt. Legutóbb például a Fradi TV került át az M4 Sportra. A SportKlubon egy ideje az élő sportközvetítések helyett főleg különböző stúdióbeszélgetések és magazinműsorok láthatók. Nemrég a UPC Magyarország kábelhálózatáról is kikerült a csatorna, a műholdas UPC Directen és a többi szolgáltatónál – köztük a Diginél és a Telekomnál – azonban bent maradhatott a csatorna. A mostani hivatalos közlemény alapján 2 millió háztartásban érhető el jelenleg a SportKlub, összesen 93 szolgáltatónál.