Nagy bejelentésre készül a NASA

24.hu

2016. 09. 21. 15:56

Meghökkentő eredményekről számol be a NASA a Jupiter Európa nevű holdjával kapcsolatban, egy hétfőre meghirdetett sajtótájékoztatón – legalábbis ezt ígéri az amerikai űrügynökség.

A hivatalos közlemény szerint a csillagászok egy különleges kutatás eredményeit fogják ismertetni, amelyek között meghökkentő bizonyítékot találtunk olyan tevékenységre, amely lehetséges, hogy egy felszín alatti óceánnal van kapcsolatban.

Az új információ a Hubble Űrteleszkópnak köszönhető.

A bejelentés azért lehet fontos, mert az Európa a legvalószínűbb helyszín, ahol kialakulhatott földönkívüli élet a Naprendszerben. A 3100 km átmérőjű hold jeges kérge alatt folyékony óceán van, amely a tudósok szerint a sziklás köpenyhez kapcsolódik, ezzel egy sor izgalmas kémiai reakciót lehetővé téve.

Az előzetes bejelentés nem részletezi, hogy milyen felfedezést tettek, de az, hogy a Hubble-nek is köze van hozzá, azt sejteti, hogy újra látták az Európa rejtélyes gőzködét.

Az űrteleszkóp 2012 decemberében az Európa déli sarka környékén mintegy 200 km-s vízgőz-ködöt fedezett fel. A felfedezés 2013 végén, amikor nyilvánosságra hozták, elég nagy izgalmat váltott ki az asztrobiológusokból, mert azt jelentette, hogy egy robotszonda mintát vehet az Európa óceánjából anélkül, hogy le kellene szállnia a felszínen.

(space.com)

CAIRO, EGYPT - July 28: The Pyramids of Giza at dusk on July 28, 2015 in  Cairo,  Egypt. Giza pyramid complex bordering what is now El Giza, Egypt. It is the oldest of the Seven Wonders of the Ancient World, and the only one to remain largely intact. The pyramids are lit as part of the evening sound and light show. (Photo by David Degner/Getty Images).