This NASA handout image released July 29, 2015 shows Africa front and center in this image of Earth taken by a NASA camera on the Deep Space Climate Observatory (DSCOVR) satellite. The image, taken July 6 from a vantage point one million miles from Earth, was one of the first taken by NASA’s Earth Polychromatic Imaging Camera (EPIC). Central Europe is toward the top of the image with the Sahara Desert to the south, showing the Nile River flowing to the Mediterranean Sea through Egypt.  AFP PHOTO / NASA / HANDOUT          == RESTRICTED TO EDITORIAL USE / MANDATORY CREDIT: "AFP PHOTO / HANDOUT / NASA "/ NO MARKETING / NO ADVERTISING CAMPAIGNS / NO A LA CARTE SALES / DISTRIBUTED AS A SERVICE TO CLIENTS ==

A földi élet öregebb, mint a kövek

2015. 10. 22. 13:12

Az UCLA kutatói azt állítják, hogy szerves eredetű szénre bukkantak egy 4,1 milliárd éves cirkontömbben.

A tudósok szerint a Föld nagyjából 4,5, a legöregebb eddig fellelt kövek pedig négymilliárd évesek. A Motherboard híre szerint az UCLA egyik kutatócsoportja most bizonyítékot talált arra, hogy az élet még ezeknél az ősöreg köveknél is régebben jelent meg a bolygón. Az Elizabeth Bell által vezetett csapat azt állítja, „potenciálisan biogén szenet” találtak egy 4,1 milliárd éves, cirkontömbbe zárt grafitmintában.

Bell hangsúlyozta, a felfedezés azt mutatja, hogy az élet már háromszázmillió évvel korábban megjelenhetett a Földön, mint ahogy eddig gondoltuk. A Proceedings of the National Academy of Sciences-ben megjelent tanulmány szerint a nyugat-ausztráliai Jack Hillsben talált szén izotóparánya szerves eredetre utal. „Persze, [mivel a minta annyira régi], ez a megállapítás egyelőre vitatható” – tette hozzá a tudós.

Bell ennek ellenére meg van győződve arról, hogy a minta biológiai eredetű, és hogy semmilyen módon sem szennyeződhetett. „Mivel egy repedések nélküli, eddig feltáratlan lelőhelyen bukkantunk rá, semmi esélye annak, hogy beszennyeződhetett volna” – írta.

A kutató elismerte, hogy több hasonló mintát is találniuk kellene, ha pontosabb képet szeretnének alkotni a hadaikum (a földtörténet első eonja, amely a tudósok szerint a Föld keletkezésétől az ősóceánok kialakulásán át az élet megjelenéséig tartott, a szerk.)időszakáról, vagy arról, hogyan jelent meg az élet a bolygónkon. „Ha [újabb hasonló felfedezésekkel] sikerülne megerősíteni a teóriánkat, az alapjaiban megváltoztathatná a ma uralkodó tudományos elképzeléseket” – jelentette ki a Science-nek nyilatkozva.