kepler űrtávcső (Array)

Megtalálhatta a NASA a második Földet

Orosz R. Zoltán

bringamániás. 2015. 07. 22. 15:45

Az űrügynökség nagy bejelentésre készül holnap, a földszerű bolygókat kereső Kepler Űrtávcsővel kapcsolatban.

Különleges bejelentésre készül a NASA. Holnap, július 23-án sajtótájékoztatót tartanak „a Kepler Űrtávcső bolygóvadász küldetésén tett új felfedezésekről” – írja a Mirror.

A Kepler Űrtávcsövet 2009-ben indították útjára azzal a kifejezett céllal, hogy a Föld paramétereihez hasonló jellemzőkkel rendelkező exobolygókat keressenek, melyek képesek lennének a miénkhez hasonló élet fenntartására. Sokan azt remélik, hogy a NASA holnapi bejelentése egy ilyen, élhető világ létezéséről számol majd be.

kepler űrtávcső (Array) A Kepler Űrtávcső (kép: NASA)

„Az exobolygók, főleg az apró, Föld méretű világok még húsz évvel ezelőtt is a tudományos fantasztikum világába tartoztak” – mondta a NASA szóvivője. „Ma már, több ezer felfedezéssel később a csillagászok igen közel vannak ahhoz, hogy olyasmit találjanak, amiről már évezredek óta álmodozik az emberiség: egy másik Földet.

Fellövése óta a Kepler 1028 bolygót vizsgált meg, melyek közül 22-ről gondoljuk úgy, hogy megfelelő életfeltételeket tudnának nyújtani. A NASA kifejezetten olyan bolygókat keres, melyek a „lakható zónán” belül vannak, azaz olyan a felszíni hőmérsékletük, hogy az lehetővé teszi a folyékony víz jelenlétét.