Teenage girl using a laptop computer. 
Paris, France 

VOISIN/PHANIE
Tech

A Facebook szorongó fiatalokból akar pénzt csinálni

Birkás Péter
Birkás Péter

újságíró. 2017. 05. 02. 11:41

Egy kiszivárgott dokumentum szerint a legnagyobb közösségi oldal posztok, képek és kommentek alapján képes megállapítani, hogy a fiatalok mikor stresszesek vagy letörtek, és ezt az információt akár a hirdetőkkel is megosztják.
Korábban a témában:

A The Australian című lap A Facebook a bizonytalan fiatalokat célozza a hirdetéseivel címmel jelentetett meg egy cikket a hét elején, amiben egy kezükbe került belső dokumentumra hivatkozva állítják, hogy a legnagyobb közösségi oldal képes felismerni a fiatal felhasználók érzelmeit, és ezeket az információkat a hirdetők javára fordítják.

A person is seen logging on to Facebook via a browser on a tablet in Bydgoszcz, Poland, on August 21 2016. (Photo by Jaap Arriens/NurPhoto)
Forrás: Jaap Arriens / NurPhoto

Az újság a megszerzett dokumentumot nem hozta nyilvánosságra, de állításuk szerint az idei keltezésű bizalmas prezentáció részletesen taglalja, hogy a Facebook miképp tudja posztok, kommentek és egyéb interakciók alapján meghatározni a fiatalok aktuális érzelmeit, kiemelt figyelmet fordítva az olyan negatív lelkiállapotokra, amit a kiszivárgott dokumentum letörtségként, stresszként, bizonytalanságként, aggodalomként és szorongásként definiál.

Már eleve ijesztő, hogy a legnagyobb közösségi oldal képes ilyen adatokat begyűjteni a felhasználóiról, de ami ennél is aggasztóbb, hogy a Facebook ausztráliai kirendeltségénél felső vezetőként dolgozó David Fernandez és Andy Sinn által összeállított irat az ország egyik legnagyobb bankjának készült, ráadásul a dokumentum kitért arra is, hogy a közösségi oldalnak 1,9 millió középiskolásról, 1,5 millió felsőoktatásban tanuló diákról és 3 millió fiatal dolgozóról van adatbázisa.

Az ausztrál lap cikkében azzal gyanúsítja a Facebookot, hogy olyan fiatalokat céloz meg a hirdetéseivel, akiknek valamilyen önbizalomnövelő hatásra van szüksége. A közösségi oldal első hivatalos reakciójában bocsánatot kért, és vizsgálatot ígért az ügyben, egy későbbi közleményükben viszont már félrevezetéssel vádolták a The Australiant, külön kiemelve, hogy a Facebook nem biztosít olyan eszközt a hirdetőknek, amivel érzelmek alapján lehetne célozni a felhasználókat.

Ugyanakkor elismerték, hogy a kiszivárgott dokumentum egy olyan titkos kutatás alapján készült, ami nem felel meg a Facebook által lefektetett alapelveknek, és vizsgálatot indítanak az ügyben.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

US actress Sharon Stone arrives on May 21, 2013 for the screening of the film "Behind the Candelabra" presented in Competition at the 66th edition of the Cannes Film Festival in Cannes. Cannes, one of the world's top film festivals, opened on May 15 and will climax on May 26 with awards selected by a jury headed this year by Hollywood legend Steven Spielberg.     AFP PHOTO / LOIC VENANCE / AFP PHOTO / LOIC VENANCE
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.