A Facebooknak nem elég, hogy övé az Oculus Rift, szeretné, ha az élmény még teljesebb lenne, ezért bevásárolt egy olyan céget, ami inkább a fülekre hat, semmint a szemre, ellenben szükséges lehet ahhoz, hogy aki a fejére teszi a VR cuccot, az hangban is olyat kapjon, amit elvár. Illetve ne feledjük, hogy érkeznek a közösségi oldal 360 fokos videói, és ott sem jöhet rosszul egy ilyen technológia.
Létezik egy Two Big Ears (Két Nagy Fül) nevű cég, melynek a központja Edinburghben van, és 2013-ban alapították. Ez az a vállalkozás, mely a Facebook szerint fontos lehet a közeljövőben, ezért fogta, és megvásárolta az audió-megoldásokkal foglalkozó brigádot. Sőt, ha ez nem lenne elég, még az így birtokába került technológiát is szabadon elérhetővé teszi, amitől azt reméli, hogy több olyan tartalom érkezik majd a közösségi oldalra, illetve az Oculus Riftre, ami további hasznot hajthat.
A lépés nemmeglepő, ha végiggondoljuk, mi hiányzik a mostani virtuálisvalóság-hiszti legtöbb szereplőjének kínálatából. Mert az odáig oké, hogy a fejünkre applikálunk egy VR-szemüveget, és szabadon bámuldozhatunk vele egy virtuális térben, de a térélmény még mindig csak bicegni fog, ha közben a fülhallgatóból egy sima sztereó hang szólal meg. Képzeljük el, hogy mondjuk egy állathangoktól hemzsegő őserdőben készült 360 fokos videót nézünk, ahol tőlünk jobbra egy jaguár ordít, előttünk egy maki makog, balra egy papagáj mondja a magáét, fölöttünk pedig egy rajnyi apró madár surrog. Ha szép lassan elkezdünk megfordulni, a kép a valós élményhez hasonlóan fokozatosan változik, míg a hang legfeljebb csak annyiban követi a mozdulatot, hogy a jaguár és a papagáj hangja egy idő után helyet cserél. Máris ugrott a valóságot imitáló érzet. Viszont ha akad egy olyan technológia, ami “leköveti” a fejünk mozdulatait és a térben elhelyezett többi hangot is ennek megfelelően mozgatja, tényleg az erdő közepén érezhetjük magunkat.
A Two Big Ears egy blogposztban azt írta a felvásárlásról, hogy eddig is a minél hitelesebb VR és AR hangélményen dolgoztak, és már most nagyon büszkék arra a rengeteg projektre, melyhez közük van. A küldetés pedig továbbra is az, hogy a lehető legtöbb platformra és eszközre jussanak el, és ha ehhez egy Facebookos felvásárlás kell, akkor az sem lehet akadály. A jövőben azonban különleges figyelmet fordítanak majd arra, hogy a hiperrealisztikus 3D audiót tudjanak biztosítani a Facebook videókban, illetve az Oculus Rift használatakor. Apró probléma azonban, hogy meglehet, így mégsem jutnak el minden platformra.
A Two Big Ear felvásárlásával a Facebook könnyebbé teszi a fejlesztők számára, hogy tovább fejlődjenek, és értelemszerűen mind közelebb juttatja a közösségi oldalt is ahhoz, hogy egyszer majd fontos állomása legyen a virtuális valóságért rajongó felhasználóknak. Főleg akkor, ha az ehhez szükséges eszközöket már olcsóbban mérik.