Szórakozás

Kis Grófo végre elfoglalta az őt megillető helyet – a címlapot

kis grófo (Array)
kis grófo (Array)

Persze, tudjuk, önök Koncz Zsuzsát és Kormoránt hallgatnak, azt is eltartott kisujjal. Valamiért mégis nagyon megy a roma mulatós.

Vannak, akik kulturális apokalipszisnek tartják Kis Grófo zenéjét, ennek ellenére sokan örömmel buliznak rá – írja a Magyar Narancs, melynek e heti címlapját meglepetésként a roma mulatós sztár foglalja el. Amatőr énekesként kezdte, ma már milliók kattintanak rá a youtube-on, sőt bekerült a mainstreambe is, miután a Fluorral és Snoop Dogg-gal is dolgozó magyar DJ-producer, Pixa elkészítette vele a Bulibáró című nyári megaslágert.

A cikk felidézi: a roma mulatós igazi fellendülését az internet hozta el, rengeteg klip található a videomegosztón, amik egyfajta „csináld magad” mozgalomként készültek el. Az internet mulatós sztárjai között meglehetősen népszerű az egyébként hobbiszinten működő Z&G Stúdió, amely családi összejövetelek videózását is vállalja: a klipeket általában egy nap alatt forgatják, a költségeket igyekeznek ötvenezer forint alá szorítani, de akkor a zenésznek kell gondoskodnia autó- és helyszínbérlésről is, szereplőnek rokonokat, barátokat hívnak és a rendezést is magukra vállalják.

A zenész szakma apáról fiúra száll: Kis Grófo, vagyis ifjabb Kozák László 12 éves kora óta jár magánrendezvényekre édesapjával, tőle tanult mindent. Először Nagy Grófo DVD-in szerepelt, majd egyre inkább előtérbe került és ő lett a főszereplő. A klip-DVD-k a roma mulatós műfaj sajátos termékei: nincs olyan zenész köztük, aki ne vállalna magánrendezvényeket, a lemezek pedig ehhez igyekeznek „eladni” az előadót. A romák különösen nagy hangsúlyt fektetnek az „életfordulók” ünnepeire, a keresztelőkre, esküvőkre, ballagásokra, ezeken az összejöveteleken Kis Grófo az egyik legkeresettebb zenész, aki azt is vállalja, hogy „speciálba” ír dalokat, vagyis az ünnepeltet foglalja bele egy-egy számba.

Kis Grófóra a rajongói roma „self-made man”-ként tekintenek, aki a fősodratú médiaipar támogatása nélkül is sikeres lett. Egyetemi rendezvényeken vagy akár a budavári sörfesztiválon is felbukkan: a fiatalok szerint azért, mert poén és mert szórakoztató. Télen két-három, nyáron nyolc-tíz fellépése is van egy héten, a Narancs úgy tudja: fellépti díja kétszázezer forint körül van. Ősszel már igazi nagylemeze is megjelenik egy nagy lemezkiadó gondozásában.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik