Sport

Elvették a gyerekkorát, de ő lett az Audi magyar csodatinije

Keményebb. Jobb. Gyorsabb. Vivien.

Így méltatja hivatalos honlapján a világ legfiatalabb női zárt karosszériás gyorsasági autóversenyzőjét az Audi.

Keszthelyi Viviennek 12 éves kora óta második otthona a versenyautó. Bár szülei elsőre hallani sem akartak lány létére szokványosnak nem nevezhető terveiről, tehetsége mindent felülírt.

Fotó: Berecz Valter

2013 nyarán tekintettem meg egy versenyt Spielgerben, rá két hétre határoztam el, hogy autóversenyző szeretnék lenni. Igaz, hogy szüleim ellene voltak, de kértem egy lehetőséget tőlük, hadd próbáljam ki, és ha nem szerepelek jól, el se kezdem.

Nem így történt.

Keszthelyi Vivien – Portré

Született: 2000. december 7.

Születési hely: Debrecen

Magasság: 175 cm

Csapatai: TeamVRS, korábban OXXO Motorsport

Mérlege: 60 versenyből 60 dobogó

Pályán kívül:  az UNICEF Magyarország támogatója, a Mosoly Alapítvány sportnagykövete

Pályafutása kezdetén két évet töltött a Swift Cup Europe nevű sorozatban, ahol rengeteg tapasztalatot szerzett. 2015-ben figyelt fel rá az Audi, a következő év elején pedig felvették az Audi Sport versenyzőakadémiájára.

Idén egyedüli magyarként esélye van bekerülni a nemzetközi pilóta válogatottba is. Tavasszal a várakozások szerint már az Audi TT Cup sorozatban körözhet, de végleges döntés csak márciusra várható az ügyben. A verseny erősségéről mindent elárul, hogy a húsz helyre háromszázötven pilóta pályázik.

A 16 éves magyar sportoló az Audi megkeresése óta magániskolába jár. Itt kezdi a napot, délig tanul, fél egytől pedig már edzés vár rá, ami eltart legalább három óráig. Estig az audis anyagokkal kell törődnie: összerakja a riportokat a jövőbeni versenyekre, és beállításokon dolgozik a gépén.

Amit Vivien csinál, az teljes értékű munka, nem nyaralni jár az Audihoz

– mondja édesapja. Mivel még nem töltötte be 18. életévét, szülei mindenhova elkísérik őt, de a cég nagyon ügyel rá, hogy a lány a saját dolgaira koncentráljon.

Mikor leszállunk a repülőgépről, külön autó érkezik érte és értünk is. Ha versenye van, akkor reggel elköszönünk egymástól és csak este, a közös vacsorájuk után találkozhatunk, beszélhetjük meg az aznap történteket.

Keszthelyi Zoltán elárulta, hogy Vivien programja az elmúlt évben már annyira sűrű volt, hogy olykor magángéppel repítették őket Győrből, az Audi repteréről külföldre, mert autóval egyszerűen fizikai képtelenség lett volna odaérni a helyszínre.

Az élsporttal járó megpróbáltatásokkal Viviennek is együtt kell élnie, de próbálja mindenben megtalálni a szépséget.

Fotó: Berecz Valter

Mióta magántanuló vagyok, nagyon ritkán tudok beszélni, találkozni a barátaimmal. Nagyon be kell osztanom az időmet. Nem gondoltam volna, hogy 16 évesen ennyire beindul az élet, hogy járni kell a világot és ennyi felnőttel kell együtt dolgozni.

Elvesztettem úgymond a gyermekkoromat, de úgy gondolom, hogy nem bántam meg és nem is fogom. Legbelül örülök, hogy ilyen professzionális környezetben tanulhatok meg olyan dolgokat, amire másnak nincs lehetősége.

Példaként említette, hogy az Audinál az utolsó csavarig elemzik az autókat, hogy ha bármi probléma van, ő is hozzá tudjon nyúlni a járműhöz.

Teljesen másként állok már az autósporthoz, mint az audis korszak előtt. Jóval elszántabb vagyok és sokkal izgalmasabb, hogy nemcsak vezetni kell, hanem együtt is dolgozhatok adott esetben a szerelőkkel.

Velük nyelvi problémái nincsenek, felsőfokú angol nyelvvizsgája van, perfekt beszéli a nyelvet és elkezdett németül is tanulni.

Az ifjú hölgynek 117 ezer követője van a Facebookon, az oldalát a menedzserei kezelik, de egyeztetnek róla, hogy mit rakjanak ki. Az Instagramot megtartotta magának, ide inkább személyes jellegű, kevésbé sportos dolgokat posztol.

Sepp Haider, az Audi Sport akadémia vezetője mondta róla:

“Vivien a legnagyobb meglepetés a számomra. Csupán 16 éves, ám rendkívül okos, abszolút cool és máris jól kezeli az Audi TT Cup versenygépét.”

A magyar tehetségnek Schumacher a példaképe. A leginkább azt becsüli a hétszeres világbajnok német legendában, hogy rengeteg baleset érte, de nem hagyta abba a karrierjét. Neki is volt egy hatalmas bukása a Salzburgringen, rá három napra viszont már újra a volán mögé ült és meg is nyerte a futamát.

Ha nem lenne az autóversenyzés, Vivien a lovaglásban látná a jövőjét. Ötéves kora óta vannak lovaik, imádja őket, bár az elmúlt két hónapban egyáltalán nem jutott ideje velük foglalkozni.

De nincs ha, a lovaglás marad egy hobbi, a munka pedig folytatódik tovább.

Távlati cél, hogy bekerüljön a DTM-be, Európa legnagyobb túraautó bajnokságába, ám addig még hosszú és rögös út áll előtte.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik