Poszt ITT

Botrány a köztévében: Kertész nem magyar [vízióblog]

Kustánczi Norbert
Kustánczi Norbert

f.sz., p.n.d.. 2012. 10. 12. 13:18

Durva dolgok derülnek ki a világról, ha az ember a magyar köztévét nézi. Például az, hogy Kertész Imre nem magyar, Bajnai ellenben komcsi, a Békemenet meg csudijó.

Azt hittük már, hogy a Magyar Televízió nem okozhat nekünk meglepetést. Pedig de. A tegnap esti híradót nézve rá kellett döbbennünk, hogy a Kunigunda utcában olyan dolgok történnek, amik néha felfoghatatlanok.

Most például az egyetlen magyar Nobel-díjas írót sikerült megalázniuk. A Szimicsku László által “készített”, Orbán Viktor és Angela Merkel csütörtöki találkozójáról, és az azt követő sajtótájékoztatóról adott tudósításban ugyanis elég furcsán mutatták be Kertész Imrét. Nem úgy, mint mondjuk „Kertész Imre magyar író”, vagy „Kertész Imre, Nobel-díjas magyar író”, hanem „a magyar származású Nobel-díjas író, Kertész Imre”-ként. Az igazán náci honlapokon elég régóta Imre Kertészezik a Sorstalanság íróját, de azt nem gondoltuk volna, hogy az adófizetők több mint 70 milliárdjából fenntartott „köztelevízióban” sikerül egy ilyen poént bevinni.

Amikor azt gondoltuk, hogy ennél lejjebb nincs, akkor egy újabb anyagban sikerült a Millát, vagyis az Egymillióan a magyar sajtószabadságért Facebook-csoportot igencsak manipulatívan bemutatni. Ezt a hírt Balás Árpád “szerkestette”. Az alaphír itt olvasható. Lényege, hogy Bajnai Gordon felszólal október 23-án, a Milla rendezvényén, a Szabad sajtó úton. A tudósítás erre a tényre vajmi kevés időt fecsérel, de azt nem mulasztja el, hogy csak nyugdíjasokat mutasson a vágóképeken, és hogy a társadalomra különösen veszélyesnek minősítse a Milla egyik szervezőjét, Juhász Pétert. Sőt természetesen előkerül, ahogyan Bajnai Internacionálét énekel a szocialisták kongresszusán. No persze egy alapos összefoglaló anyagból, csak a poén kedvéért mi sem hagytuk volna ki az utóbbi dalocskát. Mint ahogyan a következő, a „Békemenet”-ről szóló anyagba sem csak vidám fiatalokat mutogattunk volna, hanem Széles Gábor autóbuszmenetét és az erre elköltött pénz vélhető összegét is beletettük volna.

Ám a „köztelevízió” pártatlan anyagaiból csak az derült ki, hogy a Milla rossz, és Bajnai a kommunisták szekerét tolja, míg a „Békemenet”, ahol „a belügyminisztérium adatai szerint 400 ezren voltak”, az jó!

Szóval Élő Gábor kirúgása után is maradt még „szakmaiság” a köztelevízióban. Most, hogy a nagy leépítések után közmunkásokat foglalkoztatnak a közmédiában, sőt ugye van köztük olyan is, aki korábban a Magyar Rádió alkalmazottja volt, nem is tudjuk hova tenni ezt az egészet.

Ilyenkor azért kicsit örül az ember, hogy az MTV nézettsége a béka segge alatt van. A fiatalok körében mért közönségaránya az MTV-nek 3,7 százalékra esett szeptember végére. Az olimpia és a fociközvetítések még valamit segítettek, akkor 6,5 százalékon álltak, de mostanra az akkor szerzett nézők ismét leszoktak a közmédiáról. A hatalmas óriásplakátokon hirdetett Hacktion3 első része, a teljes népességben alig 196 ezer embert érdekelt. A 09.29-i nézettségi listán a kereskedelmileg fontos 18-49-es kategóriában az első húsz helyre sem sikerült beverekednie magát a négy közszolgálati csatorna műsorainak, amelyeket olyan kábelcsatornák “aláznak”, mint a Cool vagy a Film+.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Illustration of a long shadow European Union flag with  a no trespassing signal
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.