Mobil

A Samsung helyett a Google lehet a király saját birodalmában

A Google számára ajándék lehet a Note 7 kirobbanó kudarca, és jó helyezkedéssel a saját eszközét tolhatja be a piaci résbe.

A Samsung két hónapnyi kínlódás után hivatalosan is leállította a Note 7 forgalmazását, ami hatalmas lék a koreai cég mobilpiaci megítélésén, és az Engadget szerint simán elképzelhető, hogy ennek a fiaskónak a farvizén fog felúszni a Google, átvéve az Androidos piac vezetését. Sőt, mindez gyorsabban megtörténhet, mint azt bárki gondolná, főleg azért, mert a Note 7 helyén keletkezett űr betölthető a Pixel alapmodell mellett létező Pixel XL-lel, ami a teljes Note család létét veszélyeztetheti.

Eddig a Samsung phabletjei szerves részét képezték a piacnak, és bár sokan szeretnék azt mondani, hogy ezekkel a gyártó csak az Apple-t másolja, ez annyira nem igaz, hogy az iPhone két méretben történő megjelenése pontosan egy kimondott koppintás a koreai palettáról. A Google is valami hasonlóval jelentkezett, hiszen a Pixel alapmodell 5 hüvelykes, míg a Pixel XL 5,5 hüvelykes méretben pompázik, ami nagyon hasonlatos a Galaxy S7 5,1 hüvelykjéhez, illetve a Note 7 nagyobb, 5,7 hüvelykjéhez.

pixel xl

Érdemes megemlíteni a Daydream VR headsetet is, amit a Google mutatott be, és azt lehet mondani, hogy páros lábbal tiporhat bele a Samsung által fejlesztett GearVR piacára, habár ezen a téren azért még nem lehet azt mondani, hogy a vásárlók számára meghatározó lenne a virtuális valóság lehetősége. Ám mindezek ellenére nem lehet azt mondani, hogy a Pixelnek meg van ágyazva a piacon, hiszen a Nexus márka finoman sem nevezhető átütően erős portfóliónak, és a Google-nek továbbra sem lenne esélye, ha nincs a Galaxy Note 7 robbanás. A Google számára a legfontosabb az lehet a Note 7 helyén tátongó rés betapasztására, hogy elérhető áron kínálja a Pixel XL-t, de kérdés, hogy ezt meg tudja-e oldani.

A dologban csavar lehet továbbá, hogy ha a Pixel XL érvényesülni szeretne, hirtelen a Moto Z-vel találja magát szemben, ami a Motorola műhelyből érkezik, mely egykor a Google tulajdona volt. A nagy kérdés tehát az, hogy képes-e a gigacég nagyméretű kütyüje a megfelelő helyre pozicionálni magát árban, és ez elég lesz-e ahhoz, hogy a nem túl elterjedt márka meghódítsa a közönséget.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik