Mobil

A Motorola kőkeményen földbe döngölte az iPhone 7-et

A Moto azt szeretné bizonyítani, hogy az Apple már régen nem az a cél, amit megismertünk.

Az amerikai reklámpiac mindig is különleges terep volt, hiszen itt a cégek minden következmény nélkül nevesíthetik, minősíthetik a versenytársaikat. Rengeteg beszólós, szívatós hirdetés látott már napvilágot, de a Motorola most egy teljesen új fejezetet nyitott a műfajban.

A hadjárat egyik eleme egy úgynevezett fókuszcsoportos beszélgetés, amit a piackutatók rendszeresen használnak a jellemző vélemények, álláspontok begyűjtésére. A Moto meghívott néhány hűséges Apple rajongót, a moderátor kérdéseket tett fel az új iPhone 7-ről, akiknek a reakcióit egy videóba foglalták.

(Itt most tegyük zárójelbe, hogy igen, arról soha nem fogunk meggyőződni, hogy nem színészekről, felbérelt emberekről, vagy statisztákról van-e szó. Most fogadjuk el, hogy egy valódi Apple fan csapatot faggattak, hiszen a lényeg nem is ez, hanem az erről készült videó üzenete és esetleges hatása.)

Szóval a fókuszcsoport témája az új iPhone, amivel kapcsolatban nem sok jó vélemény születik. A résztvevők kicsit húzzák a szájukat, hiszen van ugyan némi fejlődés, de igazi, forradalmi újítást nem hoztak a mobilok. A moderátor ezen a ponton bemutat egy készüléket, amit iPhone prototípusként tesz le az asztalra.

Innen jön a tűzijáték, mivel a bemutatja az összes, jelenleg ismert MotoMods kiegészítőt, amelyek a hátlapra rögzítve plusz akkut, hangszórót, vagy éppen egy hordozható projektor adnak hozzá a telefonhoz. A csapat kellően lenyűgözve bólogat, akkor pedig jól megdöbbenek, amikor kiderül, hogy egyáltalán nem Apple termékről, hanem a létező, valódi Moto Z-ről van szó.

A kampány másik része ennél is direktebb: a Lenovo érdekkörébe tartozó Motorola készített egy plakátot „Skip the Sevens”, azaz ugorjuk át a heteseket (nyilván utalva ezzel a Samsung 7-es számot viselő idei modelljeire is) címmel.

SkipTheSevens

Az igazi kinyilatkoztatás ennek szövegezésében található, ami nagyjából azt mondja, hogy az első iPhone kilenc évvel ezelőtt valóban mindent megváltoztatott, igazi lázadóként, kihívóként érkezett a piacra. Azóta azonban mindenki megtorpant, csak kis lépésekben halad az innováció, pár megapixel, néhány col hozzáadásán kívül nem sok minden történt.

A Motorola önkritikát gyakorolva magát is semmittevéssel vádolja, ami szerinte idáig tartott és mostantól jön az igazi változás.

Míg mások azon ügyködnek, hogy miként tudnák fejleszteni a telefonjaikat, addig mi alapjaiban gondoltuk újra, hogy mire lehet képes egy okostelefon,

szól az ambiciózus gondolat, aminek az első modellje az ősszel érkező, moduláris Moto Z lesz.

Hogy ezek után mi következik, arra most már nagyon kíváncsiak leszünk, hiszen egy ilyen programbeszéd után nagyon nem mindegy, hogy mire lesz képes a Motorola.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik