Média

Növekedett a hazai digitális reklámpiac

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2017. 05. 17. 12:54

Korábban a témában:

Az IAB Hungary internetes reklámszakmai szervezet ma nyilvánosságra hozott NORI adatai alapján 13,3 százalékos növekedés volt a hazai digitális reklámpiacon 2017 első negyedévében. A display, a mobil és a videó területen egyaránt növekedés volt tapasztalható.

Az elemzést a PWC készítette, összesen 24 hazai online területen érintett médiacsoport, sales house összesített, önbevallásos eredményei alapján, 2016 első negyedéves adataival összevetve.

Az egyetlen csökkenés az e-mail értékesítésben volt azonosítható minimális mértékben.

 

Változás mértéke 2016Q1-hez képest

Részarány

display

+10,2%

83%

mobil

+47,6%

14%

e-mail

-7,6%

3%

összesen

+13,3%

Az elmúlt negyedévekhez hasonlóan a mobilfelületek értékesítése dinamikusan nőtt, így már a teljes költés közel hetedét teszi ki. A hónapok között a hirdetési piac megszokott képe rajzolódik ki, hiszen a közepes januári bevételek után már erős február és még azt is meghaladó márciusi adatokat rögzíthettek.

Ezek a legjelentősebb hirdetői szektorok

Az egyes hirdetési szektorok azonosításával kimutatható, hogy az digitális média három legjelentősebb hirdetői szegmense a szolgáltatás, gépjármű és a pénzügyi szféra 2017 első negyedévében. Ugyanakkor eléggé sokrétű hirdetői kört szolgál ki a digitális csatorna, hiszen az első 5 szektor együttesen sem éri el a teljes költés 46 százalékát, valamint 20 szektornak is 1 százalék feletti a részesedése a NORI bevallásban szereplő médiumok költéseiben – állapítja meg az elemzés.

TOP10 szektor változása

Változás mértéke 2016 első negyedévéhez képest

Részarány

szolgáltatás

106%

12%

gépjárművek

-12%

11%

pénzügy

-22%

8%

távközlés

+5%

8%

kereskedelem

-8%

7%

egészségipar

+50%

7%

élelmiszer

+3%

5%

informatika

+16%

4%

kultúra

+28%

4%

média

-11%

3%

A TV2 visszatért, a Schibsted csoport nem közölt adatot

Az adatfelvételben résztvevő bevallók köre egyébként ebben az időszakban kis mértékben változott, mivel visszatért az adatközlők körébe a TV2 Csoport (a digitális felületeivel), míg a Schibsted csoport ezúttal nem közölt adatot. Ennek megfelelően az alábbi vállalkozások szolgáltattak adatot: Adaptive; CEMP SH; Centrál Médiacsoport; Est Media Group; EVO Media; Gmedia; Médiapiac; Híreső; HVG; HWSW; Infinety Invest, Madhouse; Magyar Jeti (444.hu); Mediaworks Hungary; MTVA Online; Net Média; NoSalty; Optimusz Direkt Marketing;  New Wave Media Group (Origo); ReachMedia; Ringier Axel Springer Magyarország; Russmedia; R-Time/M-RTL; TV2 Csoport.

Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarország Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthető, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac aktuális teljesítményéről a hazai szereplők tekintetében.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

383356 17: The execution bed sits empty on Death Row April 25, 1997 at Texas Death Row in Huntsville, Texas. About 450 prisoners are on the Row. Texas has the most executions in the US each year. The inmates are executed by lethal injection. (Photo by Per-Anders Pettersson/Liaison)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.