Média

Növekedett a hazai digitális reklámpiac

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2017. 05. 17. 12:54

Korábban a témában:

Az IAB Hungary internetes reklámszakmai szervezet ma nyilvánosságra hozott NORI adatai alapján 13,3 százalékos növekedés volt a hazai digitális reklámpiacon 2017 első negyedévében. A display, a mobil és a videó területen egyaránt növekedés volt tapasztalható.

Az elemzést a PWC készítette, összesen 24 hazai online területen érintett médiacsoport, sales house összesített, önbevallásos eredményei alapján, 2016 első negyedéves adataival összevetve.

Az egyetlen csökkenés az e-mail értékesítésben volt azonosítható minimális mértékben.

 

Változás mértéke 2016Q1-hez képest

Részarány

display

+10,2%

83%

mobil

+47,6%

14%

e-mail

-7,6%

3%

összesen

+13,3%

Az elmúlt negyedévekhez hasonlóan a mobilfelületek értékesítése dinamikusan nőtt, így már a teljes költés közel hetedét teszi ki. A hónapok között a hirdetési piac megszokott képe rajzolódik ki, hiszen a közepes januári bevételek után már erős február és még azt is meghaladó márciusi adatokat rögzíthettek.

Ezek a legjelentősebb hirdetői szektorok

Az egyes hirdetési szektorok azonosításával kimutatható, hogy az digitális média három legjelentősebb hirdetői szegmense a szolgáltatás, gépjármű és a pénzügyi szféra 2017 első negyedévében. Ugyanakkor eléggé sokrétű hirdetői kört szolgál ki a digitális csatorna, hiszen az első 5 szektor együttesen sem éri el a teljes költés 46 százalékát, valamint 20 szektornak is 1 százalék feletti a részesedése a NORI bevallásban szereplő médiumok költéseiben – állapítja meg az elemzés.

TOP10 szektor változása

Változás mértéke 2016 első negyedévéhez képest

Részarány

szolgáltatás

106%

12%

gépjárművek

-12%

11%

pénzügy

-22%

8%

távközlés

+5%

8%

kereskedelem

-8%

7%

egészségipar

+50%

7%

élelmiszer

+3%

5%

informatika

+16%

4%

kultúra

+28%

4%

média

-11%

3%

A TV2 visszatért, a Schibsted csoport nem közölt adatot

Az adatfelvételben résztvevő bevallók köre egyébként ebben az időszakban kis mértékben változott, mivel visszatért az adatközlők körébe a TV2 Csoport (a digitális felületeivel), míg a Schibsted csoport ezúttal nem közölt adatot. Ennek megfelelően az alábbi vállalkozások szolgáltattak adatot: Adaptive; CEMP SH; Centrál Médiacsoport; Est Media Group; EVO Media; Gmedia; Médiapiac; Híreső; HVG; HWSW; Infinety Invest, Madhouse; Magyar Jeti (444.hu); Mediaworks Hungary; MTVA Online; Net Média; NoSalty; Optimusz Direkt Marketing;  New Wave Media Group (Origo); ReachMedia; Ringier Axel Springer Magyarország; Russmedia; R-Time/M-RTL; TV2 Csoport.

Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarország Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthető, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac aktuális teljesítményéről a hazai szereplők tekintetében.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.