Média

Ezt a nem akármilyen e-mailt kapták az Origo munkatársai Száraz Istvántól

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2017. 04. 21. 15:27

Megszereztük azt a levelet, amelyet Száraz István, az Origót működtető New Wave Media tulajdonosa küldött a vállalat dolgozóinak, és amelyben egyebek mellett új motivációs megoldások bevezetését ígéri.
Korábban a témában:

Ahogyan arról a hvg.hu beszámolt, körlevelet küldött Száraz István, az időközben New Wave Media Groupra átkeresztelt Origo Media vezérigazgatója a Magyar Telekomtól tavaly megvásárolt vállalat dolgozóinak. A körlevélben a vezető azzal kezdi, hogy mérföldkőhöz érkezett a vállalatcsoport, ennek jegyében kerül sor a névváltásra. A levélből rögtön ezután kiderül, hogy ezzel összefüggésben megváltozik a céges arculat, hamarosan új logójuk és honlapjuk lesz, illetve megváltozik a nem szerkesztőségi dolgozók e-mail címe. Ennél érdekesebb része a levélnek, hogy a cégvezető szeretné fokozni az Origo munkavállalóinak motiváltságát. Igaz, ennek mikéntjére túl sokat nem fecsérelt a levélben, nem derül ki például, hogyan próbálja megállítani a már hosszabb ideje tartó elvándorlást. (A levél kiküldése óta egyébként az elmúlt napokban még magasabb fokozatba kapcsolt a távozási hullám a cégnél.)

Az e-mail alapján kiderül az is, hogy a vállalat expanzióra készül idén, ennek érdekében pedig kibővítik az értékesítési partnerhálózatukat. CSR (azaz vállalati társadalmi felelősségvállalási) projektbe is belekezdenek, amelynek keretében a hátrányos helyzetben lévő emberek támogatását, valamint a tehetséggondozást állítják fókuszba. (Ez a kezdeményezésük különösen érdekes annak fényében, hogy a portálon épp a hátrányos helyzetűekért is küzdő civil mozgalmak múlt heti, Hősök terén megrendezett demonstrációjáról manipulálták olvasóikat a Fidesz Lendvay utcai székházából elkészített képsorozattal, átnyúlva a fotórovat vezetőjének, Ostyáni Jánosnak a feje fölött, aki ezt megelégelve távozott a cégtől.)

Számokkal próbálták igazolni a sikert

A levél egyébként azzal zárul, hogy a Száraz vezette cég csapata generálta a “legtöbb oldalletöltést a médiapiacon” márciusban. Ami egyébként a piac által etalonnak tekintett Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) adatai alapján csoportszinten tulajdonképpen még igaz is, hiszen a legnagyobb PV-t (page view-t, más szóval oldalletöltést) március 1. és március 31. között valóban az Origo-NWM produkálta: 519.296.823 PV-jük volt. Az Indexet is működtető CEMP-nek 518.848.243 PV-je volt, majd következett a 24.hu-t is portfóliójában tudó CM Sales 506.550.127 page view-val.

Csakhogy a piac hosszú ideje már nem igazán a PV nevű mutatóra, hanem az RU-ra (real user, azaz valódi felhasználó) figyel. RU terén pedig a CEMP végzett az első helyen: 4.800.539 valódi userrel, a második helyen a CM Sales volt 4.731.542 felhasználóval. Az Origo-NWM csoport pedig csak a harmadik helyet tudta megszerezni a rangsorban: 4.715.985 látogatójuk volt. (DKT, 2017.03.01-2017.03.31, teljes forgalom)

A DKT 2017 márciusi adatai
A DKT 2017 márciusi adatai

Ha pedig oldal, nem pedig cégcsoport szinten vizsgáljuk a helyezéseket, és mégis maradunk a Száraz István által szorgalmazott PV-nél, akkor sem mondhatjuk, hogy övék volt a legjobb érték, hiszen 185.553.893 PV-ja volt az index.hu-nak, míg az origo.hu-nak 125.443.927.

Íme a teljes levél, amit Száraz István küldött:

Kedves Kollégák!

Egy évvel a felvásárlás után újabb mérföldkőhöz érkeztünk. Mint tudjátok, az Origo Zrt. és a New Wave Media egyesítése óta azon munkálkodunk, hogy a két cég mögötti apparátus és az operatív tevékenységek összehangolásával egy erős, fejlődő és előremutató céget hozzunk létre. Ennek a folyamatnak egy fontos állomása, amikor egy ernyő alá vonhatjuk a márkáinkat, megtartva azok erősségét és sokszínűségét. A közös brand: New Wave Media Group Zrt. – Origo Zrt. helyett mostantól ezen a cégnéven folytatjuk munkánkat.

Vállalatunk 2017-ben is folytatja expanzív stratégiáját, bővítjük többek között sales partnerhálózatukat. Idén több termékoldal kap az aktuális trendeknek megfelelő formát, és technológiai fejlesztésekben is haladunk tovább. CSR tevékenységünket illetően a hátrányos helyzetben lévők támogatását, valamint a tehetséggondozást állítottuk fókuszba.

A változáshoz új céges logó és arculat társul majd, szintén új céges honlappal, amelyet hamarosan meg is mutatunk. A céges logónkat cserélni fogjuk a portfólió minden tagjánál, a kapcsolódó kommunikációs felületeken, az ügyviteli és a marketinges anyagokban, és természetesen az iroda dizájnjában is. A szerkesztőségi e-mail címek nem változnak, a többi területen dolgozók kollégáké viszont a közeljövőben @nwmgroup.hu végződésre változik.

New Wave Media Groupként is arra fogunk törekedni, hogy olyan munkahelyet biztosítsunk, ahol mindenki megtalálja a számítását, a motiváltság fokozására pedig különböző eszközöket dolgozunk ki.

Célunk továbbra is a magas minőségű szolgáltatásnyújtás és a fogyasztók kiszolgálása minden fronton, amelyben továbbra is számítunk rátok!

Eddigi munkátokat ezúton is köszönöm! A sikert mi sem bizonyítja jobban, mint hogy 2017 márciusában mi generáltuk a legtöbb oldalletöltést a médiapiacon. Gratulálok Nektek!

Kérdés esetén szívesen állok rendelkezésre,

üdvözlettel:

Száraz István

Kiemelt kép: Száraz István, az Origo-NWM vezérigazgatója. Fotó: MTI
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

MALAGA, SPAIN - MAY 21: Head Coach, Zinedine Zidane of Real Madrid celebrates their championship with his players after the La Liga final match between Malaga and Real Madrid at La Rosaleda Stadium on May 21, 2017 in Malaga, Spain. Burak Akbulut / Anadolu Agency
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.