Média
vintage radio

Vajnáék uralják a rádiós piacot

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2017. 03. 23. 12:18

A legújabb országos és fővárosi rádióhallgatottsági adatok alapján megmerevedni látszanak az erőviszonyok, eldőlni látszanak a Class FM elnémítása után megváltozott piaci pozíciók.
Korábban a témában:

Naponta országosan öt és fél millióan, míg Budapesten több mint egymillióan hallgatnak rádiót a 15 éves vagy idősebb magyar lakosságból – derül ki a TNS Hoffmann–Mediameter konzorcium csütörtökön publikált, 2016. december – 2017. februári időszakra vonatkozó kutatási eredményeiből.

A mérés legfontosabb megállapítása, hogy az Andy Vajna-féle Rádió1 változatlanul piacvezető: a 15 éves és idősebb korosztály körében az említett időszakban naponta átlagosan több mint kilencszázezren hallgatták a kormánybiztos csatornáját. A Simicska Lajoshoz köthető Music FM közönsége 654 ezres, míg a Radu Morarhoz tartozó Sláger FM (korábbi nevén Juventus Rádió) hallgatósága pedig a 480 ezret közelítette országos összesítésben. A tavaly indult Rádió Rock hallgatótábora 161 ezer fő volt. A szintén Simicskához köthető, jövőre lejáró frekvenciával rendelkező Lánchíd Rádió 77 ezres, míg a Spéder Zoltánhoz tartozó InfoRádió 69 ezres napi hallgatottsággal rendelkezett országosan.

Országos rádióhallgatottsági adatok
Országos rádióhallgatottsági adatok

A fővárosban Vajnáék csak a második helyen vannak

Budapesten a 15 éves vagy idősebb lakosság közel 70 százaléka naponta, míg 90 százaléka heti rendszerességgel hallgat valamilyen rádiót. Ezek az arányok országos viszonylatban alacsonyabbak, vagyis a budapestiek aktívabbnak mondhatóak a rádióhallgatás terén.
A fővárosban a napi átlagos hallgatószám alapján a sorrend: Sláger FM (299 ezer fő), majd a Rádió1 (283 ezer) és a Music FM (210 ezer) következik; őket a Rádió Rock (81 ezer), az InfoRádió (52 ezer), a Jazzy Rádió (46 ezer), a Klasszik Rádió (43 ezer) és a Lánchíd Rádió (21 ezer) követik- közölte a TNS Hoffmann–Mediameter.

Budapesti rádiók hallgatottsága
Budapesti rádiók hallgatottsága

Sajnos arról ezúttal sem kaptunk adatokat, hogy a több mint 80 milliárd állami támogatással működő közmédia ernyője alá tartozó Kossuth, Petőfi, Bartók és Dankó Rádiót mennyien választották. Az MTVA ugyanis egy évvel ezelőtt nem hosszabbította meg szerződését a hallgatottságmérő céggel.

A jövő évben egyébként újabb jelentős mozgás várható a magyar rádiós piacon, többek között aggódhat a folytatás miatt a Simicska Lajos érdekeltségei közé tartozó Lánchíd Rádió is.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.