Rio de Janeiro, 2016. augusztus 9.
A győztes Hosszú Katinka ünnepel a 100 méteres hátúszás döntője után a riói nyári olimpián a Rio de Janeiró-i Olimpiai Uszodában 2016. augusztus 8-án.
MTI Fotó: Illyés Tibor
Média

Magyar sport-, film- és gasztrosikerektől volt hangos a média

24.hu
24.hu

2017. 01. 19. 08:24

Az Observer Budapest Médiafigyelő Kft. elemzése szerint 2016 magyar vonatkozású sikerei közül a sporteredmények váltották ki a legnagyobb médiavisszhangot, de például a magyar filmekről és gasztrosikerekről is sok szó esett. Íme a részletek.
Korábban a témában:

A franciaországi labdarúgó-Eb-n résztvevő magyar csapattal közel ugyanannyi megjelenés foglalkozott a tavalyi évben mint olimpiai érmes sportolóinkkal: amíg a kontinenstornára 1972 óta először kijutó magyar válogatott sikereiről 38.425 hírtartalom tájékoztatott, addig riói bajnokaink eredményeiről 40.603 sajtóanyag számolt be – állapítja meg az Observer médiaelemzése. Hosszú Katinka, a női 100 méteres hátúszás, valamint 200 és 400 méteres vegyesúszás olimpiai bajnoka 22.994, a szintén háromszoros aranyérmes Kozák Danuta 5.570, míg egyetlen férfi győztesünk, Szilágyi Áron 4.878 alkalommal keltette fel a médiumok érdeklődését. Paralimpiai érmes atlétáink 4.161 alkalommal szerepeltek a vizsgált források napirendjén. Tóth Tamást, az S9-es sérültségi kategória 100 méteres hátúszó bajnokát 1.392 híranyag nevesítette.

Magyar sikerek a médiában 2016-ban. Forrás: Observer
Magyar sikerek a médiában 2016-ban. Forrás: Observer

Férfi és női vízilabda válogatottunk a januári belgrádi Európa-bajnokságon mérettette meg magát, a tornán diadalmaskodó női válogatottal kapcsolatban 3.311 híradás tudósított, míg a bronzérmet szerző férfi csapat 5.248 médiamegjelenést ért el az év folyamán.

A magyar jégkorong-válogatott 1939 óta először nyert világbajnoki meccset, amikor az oroszországi A csoportos világbajnokságon 5-2-re legyőzte Fehéroroszországot. A történelmi diadalt arató jéghokisok 4.460 alkalommal voltak azonosíthatóak a forrásokban.

Válogatott csapataink mellett klubcsapataink is kiválóan szerepeltek nemzetközi tornákon. A kézilabda Bajnokok Ligája 2015-16-os kiírásának döntőjébe jutó győri női csapattal 4.388, míg a szintén döntőt játszó veszprémi férfi gárdával 4.889 megjelenés foglalkozott.

Film- és gasztrosikerek

Filmes sikereink közül az Arany Glóbuszt és az Oscar-díjat is bezsebelő Saul fia 10.941, míg a Karlovy Vary-i Nemzetközi Filmfesztiválon Kristály Glóbuszt nyert Ernelláék Farkaséknál 1.444, a cseh eseményen szintén bemutatott, számos nemzetközi díjat is elnyerő Tiszta szívvel pedig 2.120 alkalommal kapott nyilvánosságot.

Széll Tamás mesterszakács és csapata megnyerte a világ legnagyobb presztízsű szakácsversenyének számító Bocuse d’Or európai döntőjét, a lehengerlő magyar szereplésről 1.356 hír tájékoztatott. A zenei színtéren aratott sikereink közül Fehérvári Gábor Alfréd, azaz Freddie Eurovíziós Dalfesztiválon való indulása és döntőbe jutása generálta a legjelentősebb médiavisszhangot, összesen 1.607 megjelenéssel. A Virtuózok tehetségkutató versenyzői több külföldi nagyvárosban is felléptek és díjakat is nyertek, eredményeikről 871 tartalom számolt be.

A legismertebb magyar szépség, a Forbes magazin listáján a világ legjobban kereső modelljei között számon tartott Palvin Barbara 2016-ban olyan nemzetközi magazinok oldalain tűnt fel mint a Sports Illustrated, a Maxim és a Lui. Címlapszerepléseiről a magyar nyelvű sajtó 1.100 cikket közölt.

A 15 legnagyobb publicitású hazai sikerről egyébként összesen csaknem 125 ezer híranyag számolt be – olvasható a néhány nappal ezelőtt a Médiapiac című újságot megvásárló, egyébként leginkább médiafigyeléssel foglalkozó cég összefoglalójában.

(Kiemelt kép: Hosszú Katinka. Fotó: MTI / Illyés Tibor)

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.