Sky News logó (Array)
Média

4500 milliárd Ft: ennyiért lesz a 21st Century Foxé a Sky médiavállalat

24.hu
24.hu

2016. 12. 15. 16:19

Megállapodásra jutott a Rupert Murdoch ausztrál-amerikai médiamágnás vezette 21st Century Fox médiaóriás a legnagyobb brit médiaszolgáltató, a Sky-csoport átvételéről.
Korábban a témában:

A csütörtökön Londonban bejelentett ügylet alapján a 21st Century Fox 11,7 milliárd fontot (csaknem 4500 milliárd forintot) fizet a Sky azon 61 százalékos részvénycsomagjáért, amely még nincs a Murdoch-vállalatcsoport birtokában. A Sky részvényesei egy-egy Sky-részvényért 10,75 font készpénzt kapnak. A tranzakció 18,5 milliárd fontra értékeli a Sky-csoportot; ez 40 százalékos prémium a Sky jelenlegi piaci tőkeértéke felett a tőzsdei részvényárfolyam alapján – tudósít az MTI.

Ha az ügyletet a részvényesek és a felügyeleti hatóságok is jóváhagyják, a Murdoch-vállalatcsoportnak domináns súlya lesz a brit médiapiacon.

Ahogy arról a témáról néhány nappal ezelőtti cikkünkben már beszámoltunk, Rupert Murdoch birtokolta eddig is a Sky-csoport 39 százalékát. Emellett cége nagy-britanniai sajtóportfóliójába tartozik a The Times, a The Sunday Times és a The Sun, a három legolvasottabb konzervatív brit lap.

A tranzakció zárása 2017 második felében várható.

Már egyszer nekifutottak, hatalmas balhé lett a vége

Az MTI tudósítása emlékeztet rá: a News Corporation – a Murdoch-csoport globális sajtó- és médiaérdekeltségeit összefogó holding – már hat évvel ezelőtt is megpróbálta megszerezni a teljes ellenőrzést a Sky médiacsoportot működtető, akkor még BSkyB néven jegyzett médiavállalkozás felett, ám az akkori átvételi kísérlet meghiúsult egy sajtóbotrány miatt, amelynek kirobbanása után a Murdoch-cégcsoport elállt az akvizíciós szándéktól. A botrányt az robbantotta ki, hogy 2010 nyarán kiderült: a brit Murdoch-sajtóérdekeltség akkori vasárnapi lapja, a News of the World feltörte és exkluzív információk reményében lehallgatta egy elrabolt és brutálisan meggyilkolt 13 éves angol kislány, Milly Dowler mobiltelefonjának üzenetrögzítőjét, miközben az akkor már halott gyermeket a rendőrség még nagy erőkkel kereste. A rivális brit lapok által feltárt ügy az utóbbi évtizedek legsúlyosabb nagy-britanniai sajtóbotrányává fajult, amelyben több párhuzamos politikai és rendőrségi vizsgálat indult, Murdoch brit érdekeltsége pedig egyik napról a másikra beszüntette a 168 évvel korábban alapított News of the World megjelentetését.

A Sky-csoportnak 22 millió előfizetője van Nagy-Britanniában, Írországban, Németországban, Ausztriában és Olaszországban.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Gödöllő, 2014. március 1.
A Szent István Egyetem központi épülete. A műemlék épület Kertész K. Róbert és Sváb Gyula tervei alapján 1923-1929 között neobarokk stílusban épült. Az egyetem előtt áll Árpád-házi Kálmán herceg szobra, Róna József szobrászművész 1931-ben felállított alkotása.
MTVA/Bizományosi: Faludi Imre 
***************************
Kedves Felhasználó!
Az Ön által most kiválasztott fénykép nem képezi az MTI fotókiadásának, valamint az MTVA fotóarchívumának szerves részét. A kép tartalmáért és a szövegért a fotó készítője vállalja a felelősséget.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.