Média

Nincs karácsony internet nélkül

webshop karácsony vásárlás e-kereskedelem
webshop karácsony vásárlás e-kereskedelem
Internet nélkül mára elképzelhetetlenné vált a karácsony: az eNET piackutatócég friss prognózisa alapján az idei évben várhatóan kétmillióan fogják karácsonyi ajándékaikat (is) online megvásárolni.

Az eNET 2016 novemberében végzett, az internet karácsonyi előkészületekben betöltött szerepével foglalkozó online kutatása alapján a felnőtt magyar internetezők több mint kétharmadának a karácsony a legfontosabb ünnep az évben. A netezők a karácsonyi készülődést sem halasztják az utolsó napokra, többségük (78 százalék) már hetekkel korábban nekikezd – amiben természetesen kitüntetett szerep jut az internetnek is.

A világháló a karácsonyi ajándékok keresésében (69 százalék) és megvásárlásában (65 százalék) bizonyult a leglényegesebbnek, ezek mellett karácsonyi üdvözletek küldésében (55 százalék), receptötletek keresésében (53 százalék), és összejövetelek, látogatások megszervezésében (40 százalék) tartják legfontosabbnak a netezők.

Az internet szerepe a karácsonyi rokonlátogatásokhoz kapcsolódó útvonaltervezésben (32%) és az ünnepi programok keresésében (29 százalék) sem elhanyagolható, de a karácsonyi ajándékok kicsomagolásával, használatával kapcsolatos termékismertetőket (26 százalék) és bemutatóvideókat (22 százalék) is egyre több netező tartja fontosnak.

Idén is magas számban lesznek netezésre alkalmas eszközök a fa alatt: okostelefont a netezők 14, laptopot 10, asztali számítógépet 7, tabletet 6, okosórát pedig 4 százaléka tervez venni szeretteinek ajándékba.

1

 

Felpörgeti az online vásárlást idén a karácsony

Jelenleg a felnőtt magyar netezők több mint fele tervezi online (is) bonyolítani az ajándékok beszerzésével kapcsolatos teendőit, közülük 72 százalék, azaz közel kétmillióan magát a vásárlást is az interneten keresztül tervezik intézni. A vásárlás mellett tízből hét válaszadó a termék kiválasztását, az árak összehasonlítását és az információszerzést is online tervezi végezni; 54 százalék tervez árukatalógusban böngészni, 37 százalék pedig termékteszteket, felhasználói véleményeket online olvasni.

A netes vásárlás lassan mindenkit meghódít: karácsonykor a (még) nem e-vásárlók közül is sokan böngészik a webshopok kínálatát, akár ajándékötletek felkutatásához, akár a legkedvezőbb ár megtalálásához – és ha a legjobb ajánlat csak a neten érhető el, könnyen maguk is online vásárlóvá válhatnak.

2

Így zajlott a felmérés

Az eNET 874, 18 évnél idősebb internetező bevonásával, 2016 novemberében végezte kutatását. A felmérés a Véleményem Van (Veva.hu) online kutatási közösség tagjainak körében készült. Az adatok nem, kor és régió alapján reprezentálják a 18 évnél idősebb hazai internetezők véleményét.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik