Média

Berobban az automatizált reklámértékesítés

programmatic buying
programmatic buying
A Zenith előrejelzése szerint harmadával nőhet a programmatic, azaz automatizált módon értékesített reklámokból származó bevétel. 2018-ra a piac elérheti a 64 milliárd dollárt.

Mi ez az egész?

Mi az a programmatic, és milyen változásokat hoz a reklám- és médiapiacra? Kell-e tartania tőle a médiaügynökségeknek, és hogyan fogadták a HOPPex megjelenését? Hogyan befolyásolja a hirdetési tarifákat egy ilyen rendszer? Ezekről is beszélgettünk Vándor Attilával, a HOPPex ügyvezetőjével.

A Zenith médiaügynökség legújabb előrejelzése szerint 31 százalékkal nőhet az automatizált módon (számítógépes rendszerek segítségével) értékesített reklámértékesítés, a programmatic piaca – írja a Campaignlive.co.uk szakportál.

A most publikált tanulmány összesen 41 hirdetési piaccal foglalkozik, és a programmatic mellett foglalkozik a közösségi média 25, az online videós reklám piacának 20 százalékkal várható növekedésével is.

A jövő évben egyébként automatizált módon értékesítik majd az úgynevezett display típusú hirdetések (ilyen például a banner) 58 százalékát, szemben a mostani 51 százalékával – állapítja meg a Zenith.

Itthon is nekilódult a programmatic

Az IAB és a PwC adatai alapján 2015-ben 580 millió forint volt a magyarországi programmatic piac volumene. Ez az érték különösen annak fényében szembeötlő, hogy az előző évben, 2014-ben még csak 85 millió forint a hazai piac mérete, vagyis egy év alatt közel meghétszereződött a programozott módon történő reklámértékesítés.

A rendkívül gyors növekedést mutatja, hogy 2012-ben még csak 13 százalék körül volt ez a mutató, és a piac volumene még csak 5 milliárd dollárt tett ki, míg idén a programmatic piac már 39 milliárd dollárra tehető.

A tanulmány azt is állítja, hogy a növekedésnek köszönhetően 2018-ra a piac elérheti a 64 milliárd dollárt.

Egyébként a programmatic hirdetési piac legnagyobb szereplője az Egyesült Államok, mely a maga 24 milliárd dollárjával a globális piac 62 százalékát tudhatja magáénak. A második legnagyobb programmatic piaca az Egyesült Királyságnak van. Ott a piac volumene 3,3 milliárd dollár.

Nem tudja, mi az a programmatic? Ide kattintva olvashat erről egy részletes interjút a téma legszakavatottabb szakértőjével.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik