programmatic buying
Média

Berobban az automatizált reklámértékesítés

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 11. 29. 14:46

A Zenith előrejelzése szerint harmadával nőhet a programmatic, azaz automatizált módon értékesített reklámokból származó bevétel. 2018-ra a piac elérheti a 64 milliárd dollárt.
Korábban a témában:

Mi ez az egész?

Mi az a programmatic, és milyen változásokat hoz a reklám- és médiapiacra? Kell-e tartania tőle a médiaügynökségeknek, és hogyan fogadták a HOPPex megjelenését? Hogyan befolyásolja a hirdetési tarifákat egy ilyen rendszer? Ezekről is beszélgettünk Vándor Attilával, a HOPPex ügyvezetőjével.

A Zenith médiaügynökség legújabb előrejelzése szerint 31 százalékkal nőhet az automatizált módon (számítógépes rendszerek segítségével) értékesített reklámértékesítés, a programmatic piaca – írja a Campaignlive.co.uk szakportál.

A most publikált tanulmány összesen 41 hirdetési piaccal foglalkozik, és a programmatic mellett foglalkozik a közösségi média 25, az online videós reklám piacának 20 százalékkal várható növekedésével is.

A jövő évben egyébként automatizált módon értékesítik majd az úgynevezett display típusú hirdetések (ilyen például a banner) 58 százalékát, szemben a mostani 51 százalékával – állapítja meg a Zenith.

Itthon is nekilódult a programmatic

Az IAB és a PwC adatai alapján 2015-ben 580 millió forint volt a magyarországi programmatic piac volumene. Ez az érték különösen annak fényében szembeötlő, hogy az előző évben, 2014-ben még csak 85 millió forint a hazai piac mérete, vagyis egy év alatt közel meghétszereződött a programozott módon történő reklámértékesítés.

A rendkívül gyors növekedést mutatja, hogy 2012-ben még csak 13 százalék körül volt ez a mutató, és a piac volumene még csak 5 milliárd dollárt tett ki, míg idén a programmatic piac már 39 milliárd dollárra tehető.

A tanulmány azt is állítja, hogy a növekedésnek köszönhetően 2018-ra a piac elérheti a 64 milliárd dollárt.

Egyébként a programmatic hirdetési piac legnagyobb szereplője az Egyesült Államok, mely a maga 24 milliárd dollárjával a globális piac 62 százalékát tudhatja magáénak. A második legnagyobb programmatic piaca az Egyesült Királyságnak van. Ott a piac volumene 3,3 milliárd dollár.

Nem tudja, mi az a programmatic? Ide kattintva olvashat erről egy részletes interjút a téma legszakavatottabb szakértőjével.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Iraqi security forces arrest suspected militants of the al Qaeda-linked Islamic State in Iraq and the Levant (ISIL) during a raid and weapons search operation in Hawija April 24, 2014. The operation led to the arrest of wanted figures and the seizing of various weapons and ammunition, according to an Iraqi security forces officer.   REUTERS/Yahya Ahmad (IRAQ - Tags: CIVIL UNREST POLITICS)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.