Zamárdi, 2013. július 13.
Fiatalok söröznek a Balaton Sound elektronikus zenei fesztiválon Zamárdiban 2013. július 12-én.
MTI Fotó: Mohai Balázs
Média

Tarolt a sör és a fogkrém a tévében

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 11. 10. 14:53

Élelmiszerek közül a sör, a testápolók köréből a fogkrémek tévéreklámjai jutottak el a legtöbb négy évesnél idősebb tévénézőhöz idén a harmadik negyedévben.
Korábban a témában:

Előbbinél 21 százalék csökkenést, utóbbinál 1 százalékos növekedést regisztrált múlt év július-szeptemberhez képest a Magyarországon műszeres televíziós közönségmérést egyedül végző Nielsen Közönségmérés.

Mi a GRP?

A reklámok által elért nézők arányát nálunk is elterjedt angol szakmai kifejezéssel a Gross Rating Point (GRP) mutatja. A GRP azt fejezi ki, hogy egy reklámszpot sugárzásai hány kontaktust értek el a vizsgált célcsoport tagjai körében. Mivel egy-egy nézőt többször is elérhet a reklám, a GRP mutatójának összege túllépheti a 100 százalékot. Számolásánál összeadják a reklám minden egyes sugárzása során elért közönségét.

Élelmiszereknél az élen ugyanúgy a sör, puding/édes tejtermékek, valamint szénsavas üdítőitalok állnak, ahogy a tavalyi harmadik negyedévben is. Idei GRP-mutatóik július-szeptember között (sorrendben) 16.463 százalék, majd 10.636 és 9.288 százalék volt. Utánuk következik a rangsor legfelső részében a szeletes csokoládé, a kávé, az édes keksz/ostya, a rágógumi és jégkrém tévéreklám. (A GRP mutatókról lásd keretes írásunkat.)

Kávé esetében figyelemre méltó arányban – 64 százalékkal – 5.758-ra nőtt a GRP értéke, ami a szeletes csokoládénál 8.347-at ért el 24 százalékos emelkedés mellett.

Fogkrém, mosószer, sampon

A háztartási vegyi áruknál és kozmetikumoknál viszont változott az élmezőny: Az idei és tavalyi harmadik negyedévben listavezető fogkrém 7.966 százalékos GRP-ja mögé ugyanis most második helyre jött fel a mosószer, és 7.896-tal a 6.353 százalékos sampon elé került. Utánuk a legutóbbi negyedéves rangsor élmezőnyében a mosogatószer majd a női parfüm következik és a hajápoló termékek együttese.

Szembeötlő a trendek közül az is, hogy a mosószer GRP-je több mint két és félszeresére emelkedett, 277 százalékkal, a tavalyi  harmadik negyedévről az ideire.

Napi fogyasztási cikkek top tíz GRP-t elért termékosztályával kapcsolatos tévéreklámok százalékpontjai 2016. harmadik negyedévében.

Kategória

2015. harmadik

negyedév

2016. harmadik

negyedév

Sör

20 739

16 463

Puding/édes tejtermék

10 295

10 636

Szénsavas üdítőital

10 041

9 288

Szeletes csokoládé

6 737

8 347

Fogkrém

7 911

7 966

Mosószer

3 468

7 896

Sampon

6 616

6 353

Kávé

3 501

5 758

Mosogatószer

5 042

5 163

Édes keksz/ostya

5 301

4 858

Forrás: Nielsen Közönségmérés

Napi 4 óra 16 perc a tévé előtt

A Nielsen Közönségmérés azt is megállapította saját műszeres mérésére hivatkozva, hogy az egy főre jutó napi tévénézési idő a négy évesnél idősebb népesség körében 4 óra 16 percet ért el a harmadik negyedévben. Ez tíz perccel kevesebb mint a tavalyi hasonló időszak során.

Minden korosztályban csökkent a tévézésre fordított idő

Hozzátették, hogy minden korcsoportban csökkent a napi átlagos tévénézési idő, de korcsoportonként eltérő mértékben. A 4-17 éveseknél mért mínusz 19 perc legutóbb átlag napi összesen 177 percet jelent; 18-49 éveseknél napi átlag tizenöt perccel kevesebbet, és így összesen átlag 196 percet mértek idén a hetedik-kilencedik hónap során. Ezzel egy időben pedig az 50 évesek és idősebbek körében öt perccel lett kevesebb: naponta átlag 349 perc.

A négy évesnél idősebbek tévénézéssel töltött idejükből mindössze 1,3 százalékot, átlagosan 3,2 percet fordítottak televíziós tartalmak késleltetett visszanézésére (Time-shifted Viewing, TSV). A legmagasabb arányt a 18-49 éves korosztálynál mérték, 1,7 százalékot.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Mercedes' British driver Lewis Hamilton (front) and Ferrari's German driver Sebastian Vettel steer their cars during the Formula One Azerbaijan Grand Prix at the Baku City Circuit in Baku on June 25, 2017. / AFP PHOTO / Alexander NEMENOV
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.