Média
mediaworks

Kormánypárti napilaptól érkezik a Világgazdaság új főszerkesztője

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 11. 07. 16:23

Korábban a témában:

A Mészáros Lőrinc felcsúti polgármesterrel is összefüggésbe hozható Opimus Press által a napokban felvásárolt Mediaworks hétfőn délután hivatalosan is bejelentette, amit már tudni lehetett a mai sajtóhírekből, hogy távozott a kiadótól Mezősi Tamás, a Világgazdaság eddigi főszerkesztője.

Azt is bejelentették, hogy Deák Bálint veszi át a lap irányítását a holnapi naptól. Róla azt érdemes tudni, hogy a 2015. szeptember 1-jén induló Magyar Időknél töltött be lapszerkesztői munkakört.

Az új főszerkesztő a pályafutását egyébként 1995-ben kezdte, méghozzá a Napi Gazdaságnál gyakornokként, ezután a Magyar Távirati Iroda Gazdasági Főszerkesztőségében dolgozott 1998 és 2004 között újságíróként, majd a Világgazdaság tőzsde rovatának volt a szerkesztője. Ezt követően az Origo gazdasági rovatát vezette 2005 és 2008 között. Utána újra megfordult a Napi Gazdaságnál, először mint a tőzsde rovat szerkesztője, majd lapszerkesztő lett.

A távozó Mezősi Tamást idén szeptemberben cenzúrával vádolták meg, miután próbaideje lejárata előtt Máriás Leonárd, akit a HVG-től csábítottak át a céghez pár hónappal korábban, nem írhatott meg egy cikket a Magyar Nemzeti Kereskedőház csúfos veszteségeiről.

Mezősi azonban visszautasította, hogy cenzúráról lenne szó. Azt mondta a 24.hu-nak, Máriásnak azért kellett távoznia, mert nem volt meg közte és a szerkesztőség között a kémia, és bár Máriást tehetségesnek tartotta, de ő meglehetősen konfliktusos volt. Az adott cikket Máriás pedig állítólag azért nem írhatta meg, mert éppen szabadságon volt, amikor a témákat kiosztották, és addigra egy másik kolléga már leszervezett a témáról egy interjút az MNK vezetőjével.

Máriás a Mezősivel megjelent interjúra válaszul arról beszélt az Átlátszónak, hogy nem a Magyar Nemzeti Kereskedőház hatmilliárdos veszteségéről szóló hír volt az egyetlen kényes sztori, ami elakadt a Világgazdaságon belül. Máriás tudomása szerint ugyanis például egy Mészáros Lőrincet érintő információ is beragadt a csőbe. Pedig akkoriban még csak rebesgették, hogy Orbán Viktor falujának polgármestere szemet vethetett a Mediaworksre.

A végül ugyancsak távozni kényszerülő Mezősit 2015. október 2-án, azaz kevesebb mint egy éve nevezte ki  a Mediaworks akkori menedzsmentje a Világgazdaság elsőszámú vezetőjének. Azt megelőzően 13 éven át a Napi Gazdaságnál volt újságíró, majd hat évig szerkesztő, 2011-2013 között pedig főszerkesztő-helyettes, majd 2014-ig a Vs.hu felelős szerkesztője volt.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2015. június 27.
ByeAlex (Márta Alex) lép fel az Élj tisztán! elnevezésű drogellenes világnapi rendezvény gálakoncertjén a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon 2015. június 26-án este.
MTI Fotó: Marjai János
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.