MySpace
Média

A Time Inc. veszi meg a MySpace-t

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 02. 12. 15:01

A médiavállalat azért veszi meg a közösségi médiás világ egyik úttörőjének számító MySpace közösségi oldalt működtető céget, hogy így jusson felhasználói adatokhoz.

Képzelje el, hogy mi lett volna, ha a Népszabadság vagy a Magyar Nemzet kiadója vásárolja meg az iWiW közösségi oldalt, hogy így tegyen szert felhasználói adatokra. Mindez ugyan nem történt meg, hiszen az iWiW-et 2014 júniusában 12 év után bezárta az akkori tulajdonos, a Magyar Telekom csoporthoz tartozó Origo, de most valami hasonló dolog történik, ráadásul a közösségi médiás terén ugyancsak úttörőnek számító, szebb napokat is látott MySpace-szel. Az oldalt működtető Viant nevű cégcsoportot a többek között a Time és a People című lapokat is kiadó Time Inc médiavállalat nem titkoltan azért vásárolja meg, hogy így tegyen szert értékes felhasználói adatokra. A Viant egyébként nem közvetlen tulajdonosa a MySpace-nek, mert azt a cégcsoporthoz tartozó, a MySpace-t 2011-ben 35 millió dollárért megvásároló hirdetési hálózat, a Specific Media működteti.

A Time Inc. elnök-vezérigazgatója, Joe Ripp a tranzakció kapcsán arról beszélt, hogy

a hirdetők olyan médiapartnerekkel szeretnének együtt dolgozni, akiknek vannak adatvezérelt képességeik és prémium tartalmaik. A felvásárlás után a Time képes lesz mindkettőt biztosítani az ügyfelek számára egyetlen platformmal, szemben azokkal a kiadókkal, akiknek legfeljebb csak egyik vagy másik képessége van meg ezek közül

– idézi a CEO-t az eladásról megjelent angol nyelvű közlemény.

A MySpace az évezredfordulón indult közösségi média hullám egyik első fecskéje volt, majd 2005-ben Rupert Murdoch médiamágnás cége, a News Corp 580 millió dollárért vette meg. A legszebb napokat a MySpace 2008 decemberében élte meg, amikor is 75,9 millió havi egyedi látogatójuk volt, innentől azonban a MySpace hanyatlani kezdett, a Facebook pedig már ekkoriban is nagyon megszorongatta a céget. Mark Zuckerbergék oldala jóval egyszerűbben volt kezelhető és kevésbé volt telepakolva reklámokkal, ez pedig idővel átcsábította a látogatókat, ami utána öngerjesztővé is vált.

Noha a MySpace mára szinte árnyéka önmagának, a Viant most azt állítja, hogy 1 milliárd regisztrált felhasználó adatával rendelkeznek. A Time és a Viant illetékesei azt mondják, hogy ezeket az adatokat össze fogják kombinálni az előfizetői információkkal. Tim Vanderhook, a Viant vezérigazgatója például azt mondta, hogy a Time Inc és a Viant összepárosítása voltaképpen értékes adatok és a prémium tartalom házasságáról szól.

A Time egyébként éppen csütörtökön hozta nyilvánosságra legújabb üzleti adatait is. Ez alapján a cég 877 millió dollárt bevételre tett szert a december 31-én zárult negyedik negyedévben, ami meghaladta az előzetes várakozásokat. A digitális hirdetési bevételek 17,2 százalékkal 102 millió dollárra emelkedtek, azonban a print és egyéb hirdetési bevételek 6,6 százalékkal 382 millió dollárra estek.

A cég, amely 2014-ben vált le a Time Warner tévés és kábelcégről, jelenleg csökkenő print példányszámokkal és hirdetési bevételekkel küzd, míg az online üzletág terén főleg a videóra, programmaticra (automatizált hirdetésértékesítés) és a mobilra fókuszálnak – derül ki az üzleti jelentésből.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Swedish director Ruben Ostlund delivers a speech on stage after he was awarded with the Palme d'Or for the film 'The Square' on May 28, 2017 during the closing ceremony of the 70th edition of the Cannes Film Festival in Cannes, southern France.  / AFP PHOTO / Alberto PIZZOLI
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.