Coca-Cola
Média

Változik a Coca-Cola márkastratégiája

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 01. 19. 20:16

Nem csak szlogent cserélnek, stratégiát is vált a világ egyik legértékesebb márkája. Új audioszignálok és reklámfilmek is készültek.

Kedden egy párizsi kampányindítón jelentette be Marcos de Quinto, a The Coca-Cola Company marketingigazgatója az új, globális, „egy márka” stratégia indulását, amelynek lényege, hogy az ikonikus Coca-Cola márka égisze alatt egyesítik a termékcsalád többi tagját, a Coca-Cola Light/Diet Coca-Cola-t, a Coca-Cola Zero-t és a Coca-Cola Life-ot. Az „egy márka” stratégia keretében a védjegy alá tartozó többi márkára is kiterjesztik az eredeti Coca-Cola globális értékeit és vonzerejét.

Az új megközelítést a „Taste the Feeling” globális kampány jelenítik meg, amely a mindenki számára átélhető történetmeséléssel és a hétköznapi pillanatok bemutatásával teremt kapcsolatot a fogyasztókkal világszerte.  A „Taste the Feeling” azért is érdekes, mert eddig a márka az open Happiness (vagyis Nyiss a boldogságra) szlogent használta.

A „Taste the Feeling” kampány kreatív koncepciója a terméket állítja a középpontba, és a Coca- Cola – bármelyik Coca-Cola legyen is az – fogyasztásának az élményét és szimpla élvezetét ünnepli.

Marcos de Quinto, a The Coca-Cola Company marketingigazgatója az új márkastratégia bejelentése kapcsán azt mondta:

Az új ’egy márka’ megközelítés a Coca-Cola értékeit vetíti a védjegy alá tartozó többi termékre is, amivel az általunk kínált választási lehetőség még hangsúlyosabbá válik. Ez részünkről hatalmas befektetés, amivel az összes Coca-Cola terméket megtámogatjuk és megmutatjuk, hogy bárki élvezheti a jéghideg Coca-Cola-t, legyen az cukorral vagy alacsony kalóriájú/kalóriamentes édesítőszerrel édesített, koffeintartalmú vagy koffeinmentes. Egyszer és mindenkorra fel kellett ismernünk, hogy az emberek különbözőképpen szeretik inni az üdítőitalunkat, de bármelyiket is választják, mindenképpen a Coca-Cola-t akarják kapni. Ezzel a stratégiaváltással elmozdultunk a különálló márkakampányoktól és egy ikonikus kampánnyal egyszerre kívánjuk ünnepelni a terméket és a márkát”.

10 új reklámfilm, 100-nál több kampányfotó, változó arculat

Az idei évtől kezdve a „Taste the Feeling” kampány az összes piacon látható lesz, és számos kampányelemet foglal magában, többek között 10 reklámfilmet, 100+ kampányfotót, új vizuális identitás rendszert, új kampányzenét és audioszignált, megosztható és testreszabható, interaktív digitális alkalmazást. A kampány arculati megjelenése a márka alapelemeiben gyökerezik – a jellegzetes spenceriánus kézírásban, a piros korongban, az ikonikus üvegpalackban –, és modern felfogásban a termék fogyasztásával átélt pillanatokat helyezi a középpontba.

A kampányhoz Guy Aroch és Nacho Ricci neves divatfotósok készítették el a több mint 100 kampányfotót,
A kampányhoz Guy Aroch és Nacho Ricci neves divatfotósok készítették el a több mint 100 kampányfotót

A cég tíz ügynökség kreatív koncepciójából végül a Mercado-McCann, Sra. Rushmore, Santo és Oglivy & Mather New York ötleteit fogadta el, ezek alapján készült el a 10 reklámfilm, amelyek végén minden esetben megjelenik az egész termékcsalád.

Rodolfo Echeverria, a vállalat globális kreatív és digitális megoldásokért felelős alelnöke hozzátette:

 A mindenki számára átélhető pillanatokkal és az egyszerűen befogadható történetmeséléssel minden fogyasztónkhoz szeretnénk szólni. Ugyanazokat a kreatív anyagokat és reklámfilmeket fogjuk használni Japántól kezdve Olaszországon át Mexikóig az egész világon.”

A kampány a leforgatott tíz reklámfilmből hattal indul. A vezető tévéreklám a „Himnusz” („Anthem”, Mercado-McCann) lesz, amiben a Coca-Cola köt össze olyan, mindenki számára ismerős pillanatokat, mint például egy korcsolyázást a barátokkal, az első randevút, csókot vagy szerelmet. A reklámfilm idén minden országban látható lesz.

Az új Himnusz

A reklámfilm zenéje egy teljesen új dal, ami kifejezetten ehhez a kampányhoz készült „Taste the Feeling” címmel. A zeneszerzésben és annak produkciós munkálataiban a Music Dealers volt a Coca-Cola partnere. Bizonyos területeken a londoni születésű, de Ausztráliában nevelkedett, feltörekvő énekes, Conrad Sewell előadásában lesz hallható a kampányhimnusz, aki debütáló „Firestone” című albumára is feltette azt. A kampánydal elemeiből épül fel az új audioszignál is, ami a Coca-Cola-ivás hangjait igyekszik visszaadni a kupak felpattintásától kezdve a pezsgésen át az íz élvezetéig. Az audioszignált az egész kampányban használják majd.

Ezen kívül lesz reklámfilm egy fiatal szerelmespár összeveszéséről és kibéküléséről („Szakítás”, Santo), két fiútestvér viszonyáról („Testvéri szeretet”, Santo) a „Hey Brother c. Avicii-számmal.

A Coca-Cola és Avicii között 2014-ben kezdődött együttműködés ebben a kampányban is folytatódik. Avicii készítette a „Taste the Feeling” kampánydal remixét, ahogy a labdarúgó-Európa-bajnokságra és az Olimpiai Játékokra készített variációkat is.

A párizsi kampányindító eseményen bemutatták még a mindennapi stresszhelyzetek oldásáról szóló „Under Pressure” (Ogilvy & Mather), a fiatal bolti eladólány és az üzletbe betérő helyes srác történetét elmesélő „Szupermarket” (Sra. Rushmore), a „Mire való a Coca-Cola” (Sra. Rushmore), a „Professzor” (Sra.Rushmore), a „Sarkvidéki nyár” (The Cyranos-McCann), az „Üres üveg” (Mercado-McCann) és a „Valódi élvezet” (Mercado-McCann) című reklámfilmeket is, amelyekkel szintén még ez év során találkozhat majd a közönség.

A kampányhoz Guy Aroch és Nacho Ricci neves divatfotósok készítették el a több mint 100 kampányfotót, amelyeken különböző földrajzi helyekről származó embereket örökítettek meg teljesen hétköznapi élethelyzetekben, amint épp jéghideg Coca-Cola-t isznak. A képek a nyomtatott hirdetéseken kívül a kültéri és bolti reklámokban, valamint a digitális médiában lesznek láthatóak.

Hangsúlyos kampányelem lesz a megosztható és testreszabható, interaktív digitális alkalmazás is, ami a „Taste the Feeling” himnusz aláfestésével a Coca-Cola fogyasztás pillanatait megörökítő GIF-sorozatból áll. A felhasználók közvetlenül a globális mikrosite-ról választhatnak GIF-eket, amit az aktuális érzéseiknek megfelelően személyre szabhatnak és megoszthatnak az általuk választott közösségi platformokon a #TasteTheFeeling hashtaggel.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2015. június 7.
A kormány bevándorlásról szóló plakátja a főváros VIII. kerületében, a Hungária körúton 2015. június 7-én. Több helyen megrongálták a plakátokat, ezért a Fidesz feljelentést tesz bűncselekményre felbujtás miatt. Németh Szilárd, az országgyűlési képviselője felszólította Szigetvári Viktort, az Együtt elnökét és párttársait, hogy "ne uszítsák tovább az embereiket ilyen agresszív és törvénytelen cselekedetek elvégzésére".
MTI Fotó: Marjai János
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.