condé nast digital
Média

Nagyon rákapcsolt a Condé Nast Digital

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2015. 12. 23. 10:52

A Glamour, a GQ , a Vogue és a Wired kiadójának digitális részlege 40 százalékkal növelte árbevételét egy év alatt. Főleg a programmaticnak és a videós felületeik sikerének köszönhetően nőttek ekkorát.

A kiadó a szép üzleti eredményt főleg a programmatic típusú bevételek bővülésének és a kreatív megoldásoknak köszönheti.

A Condé Nast Digital 2015-ben minden korábbinál nagyobb hangsúlyt fektetett a videókra, ennek köszönhetően az idén júniusban elindított Vogue Video csatornájukat 16 milliószor nyitották meg, míg az Alexa Chunggal készített sorozatuk több mint 1,24 milliós nézőtáborral büszkélkedhetett – írja a Campaign.

A vállalat a jövő évben további videós felületek elindítását is tervezi, így elindulhat a GQ Video, a Glamour video és a Wired Video is.

– Tapasztalataink alapján számtalan ügyfelünk szereti a programmatic felületek nyújtotta kényelmet – nyilatkozta Wil Harris, a Condé Nast digitális üzletágának vezetője, aki szerint a jövőben egyre inkább meghatározó lesz az automatizált rendszereken zajló hirdetésértékesítés. Épp emiatt a Condé Nast nagy hangsúlyt helyez erre a területre, így például megnövelték a programmatic felületen a hirdetők számára közzétett adatok mennyiségét.

Wil Harris hozzátette, hogy a videós sikereiket látva jó döntésnek bizonyult, hogy leigazolták Danielle Bennison-Brownt a videós terület igazgatójának és Adam Day Lewint kreatív igazgatónak. A páros olyan ügyfelek kampányain dolgozhatott, mint a Bally, a Cartier, az Universal Pictures, az Intel, a Visa, a Tudor, a Microsoft és a Netflix.
Harris azt mondta, hogy olyan kreatív megoldásokat ajánlottak fel a hirdetőpartnereknek, amivel túl tudtak lépni egy microsite keretein, és teljesen integrált natív hirdetési kampányokat tudtak megvalósítani, amelynek része volt a közösségi média, és natív megjelenések megjelentetése különböző weboldalaikon és szerkesztőségi felületeiken.

Amikor a Campaign arról érdeklődött, hogy a digitális bevételek hogyan alakultak a Condé Nast többi bevételéhez képest, a cég egyik szóvivője azt mondta, hogy a digitális terület jelentős részben járult hozzá a cég növekvő profitjához, amire a rendezvényekből, oktatásból és más új területekből származó bevételek is kedvezően hatottak.
A szóvivő hozzátette, hogy emellett a hagyományos bevételek is fontosak maradtak, de konkrét számokat nem volt hajlandó elárulni.

Európában felpörög a programmatic

A Condé Nast digitális részlegének eredményei is alátámasztják, hogy nem tévedett Thomas Schriber (Google) és Alison Fennah (IAB Europe) közös tanulmánya, amely arról írt, hogy a programmatic típusú bevételek egyre inkább fontossá válnak a médiavállalatok számára. Európában már a kiadók 40 százaléka automatizált kereskedési felületeken keresztül szerzi a digitális reklámbevételeinek legalább a 20 százalékát, és számtalan vállalat számára válik kulcsfontosságú területté a programmatic.

Egyébként a programmatic Magyarországon is terjedőben van. Néhány napja jelentették be, hogy újabb tagok csatlakoztak a HOPPex-hez, az idén nyáron elindított  prémium programmatic piactérhez, ahol automatizált felületen keresztül lehetséges digitális hirdetési felületeket vásárolni. A három alapító, a CEMP, a Central Médiacsoport és az Origo Media felületei mellé bekerült a rendszerbe a Marquard Media, a Webbeteg Csoport és a Brand & Standard Capital médiaportfóliója is. A HOPPex-hez eddig csatlakozott kiadók havi 4,3 milliós látogatói bázisukkal már elérik a hazai internetezők 83 százalékát, a látogatók által generált havi összes oldalletöltés pedig már 1,3 milliárd közelében jár.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

US President Donald Trump (C), Secretary of Defense James Mattis (L) and US Navy Captain Richard McCormack (R) attend an operations briefing at the pre-commissioned USS Gerald R. Ford aircraft carrier in Newport News, Virginia, March 2, 2017. / AFP PHOTO / SAUL LOEB
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.