Kultúra

Szólólemezt készített a Heaven Street Seven volt basszusgitárosa

Németh Róbert több érdekességet is elárult az albumról és az azon hallható dalok születéséről.

Nincsen mozgás az eseményhorizonton címmel szólólemezt készített Németh Róbert, a közönségnek tavaly búcsút intő Heaven Street Seven (HS7) basszusgitárosa, akivel nemrég mi is beszélgettünk a megjelenő új albuma kapcsán.

Nyilván nem volt könnyű húsz év után abbahagyni a Heaven Street Sevennel, de visszatekintve úgy látom, hogy bár maradt bennem űr, ez egy olyan sztori volt, amelyet le kellett zárni. Az utolsó egy évben már tudtuk, hogy vége, csak a közönség értesült erről később.

– idézte fel a népszerűsége csúcsán visszavonult HS7 volt tagja, a zenei újságíróként is ismert basszusgitáros az MTI-nek. Németh Róbert még 2012-ben beszállt zenélni a Pegazusok Nem Léteznek formációba is.

Ez nem egy tudatos kifelé kacsintás volt a részemről, egyszerűen beleszerettem első anyagukba és lehetőségem volt csatlakozni hozzájuk. A szólólemez sem egy tudatos döntés volt a részemről, csak elkezdődött egy furcsa folyamat, ami idáig vezetett.

Mint felidézte, a Heaven Street Seven-korszakban elhanyagolható volt dalszerzői tevékenysége, csak az első lemezre, a Tick Tock No Fearre írt két számot, meg olykor-olykor besegített egy-két sorral. Aztán idén tavasszal kisfia egyszer feltette neki azt a kérdést, “hogyan készült ez a bolygó?”, amiből még aznap megszületett a Meteor című dal, amelyet Lázár Domokos (Pegazusok Nem Léteznek, Esti Kornél) segítségével felvettek, elhívták közreműködőnek Szalóki Ági énekesnőt és Subicz Gábort, aki szárnykürtön játszott.

A többi dal szintén gyorsan nyerte el végleges formáját, a legfőbb támasz Lázár mellett Takács Zoltán Jappán volt, aki a HS7-ben együtt játszott Németh Róberttel.

Adta magát, hogy olyanokkal dolgozzak együtt, akikkel korábban, szükségem volt a bensőséges munkahelyzetre. Az album címe egyfelől a lemez kicsit szemlélődő, visszafogott, álomszerű világát érzékelteti, másfelől kifejez egy közérzeti állapotot, amikor a látszólag sok történés nem takar sok konkrétumot.

– fejtette ki. Németh Róbert dalai akusztikus gitáron születtek, a hatások között jelen van a nyolcvanas évek magyarországi alternatív színtere (az Ott torony volt egy klasszikus Balaton-szám feldolgozása), a brit indie csapatok által képviselt világ. A lemez intrója ugyanakkor egy szitárszóló, és szerepel az anyagon népzenei hatású szerzemény is (Honnan hová).

A szitárszólót Kalmár Tibor játszotta fel az Anton Vezuv zenekarból, a hangszer használata egyfajta tisztelgés nagy kedvencem, a Beatles előtt, amelynek késői korszakában George Harrison többször játszott szitáron.

– tette hozzá. A Beatles később a Jó éjszakát című dal szövegében is visszaköszön. A többi közreműködő között találhatjuk Szabó Attilát (Csík Zenekar), Szarvas Árpádot és Pesztalics Dénest (EZ Basic), valamint Erős Mártont (Kiscsillag). A záródarabot, a Meteor visszatérő témáját Papp Viktorina Rozita zajművész készítette el.

A számokat Németh Róbert maga énekelte fel, hangja jól illeszkedik a visszafogott stílushoz, holott az elmúlt két évtizedben még a háttérvokált sem igazán próbálta.

Stúdiókörülmények között korábban egyáltalán nem énekeltem, nagy kihívás lesz élőben is megtenni ezt. Jövő év elejére tervezzük a lemezbemutató koncertet, amelyen alapvetően a Pegazusok tagjaival fogok színpadra lépni, én elektromos gitáron játszom.

nemethrobert

Németh Róbert szólólemeze a Gold Record gondozásában jelent meg.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik