Kultúra

A tévében: nagy sorsfordulók

Időutazásos dínóvadászat, Clint Eastwood újságíróból igazságbajnok, gyászoló apából halálraítélt.

17:15, m2, Leopoldi nyár
A régi, klasszikus ifjúsági sorozatok és tévéfilmek árnyékában ülnek a ritkás számú újabbak, mint például ez is, melyben a magyar vígjátékokból jól ismert szereplőgárda látható Reviczky Gábortól Rudolf Péteren át Szarvas Józsefig, illetve a még légiesebb Szulák Andrea, valamint a még szinte gyerek, húszéves Kovács Lehel – a történet pedig vagány gyerekekről szól, akiknek többek közt meg kell menteniük a szüleik házasságát.

19:05, Filmmúzeum, Mennydörgő robaj
Egy Ray Bradbury-regény kapott filmes formát az időutazás témáját már az Időzsaru című filmjével feldolgozó Peter Hyams rendezésében. Mert ez a történet is az időutazással kapcsolatos: egy vállalkozó 2055-ben időutazásos dinoszaurusz-vadászatot szervez gazdagoknak, de van három alapvető szabály, amit nem szabad megszegni. Mit gondolnak, lesz, aki megszegi? A film főszereplője Sir Ben Kingsley.

21:20, Viasat3, Az igazság napja
Clint Eastwood – milyen fura – rendezője és főszereplője ennek a filmnek, és – milyen fura – egy cinikus alakot játszik, egy újságírót, akinek egy rutinriportot kéne megírnia egy halálra ítélt férfiről, ám nyomozóvá vedlik hamar, mikor rájön, hogy nem stimmel valami az ítélettel. Elkéne idehaza is pár ilyen, maradjunk annyiban. 

21:30, RTL Klub, Kegyenc fegyenc
Büntető szójáték a magyar cím, az eredeti csak egy név: Big Stan – a főhősé. Aki börtönbe kell vonuljon, de annyira fél tőle, hogy a bevonulásig kiképezteti magát vérmes harcművésszé – a mestere maga a nagy, néhai David Carradine a Kill Billből. De aztán kisül, hogy nem is olyan a börtön, ahogy elképzelte. 

22:55, m2, A spirál
Volt egy amerikai horror Naomi Wattsszal, A kör, ami egy japán horronak volt a remake-e. A történetben egy videokazettáról volt szó, amit ha valaki megnéz, egy héten belül meghal. A spirálnak is ez a története, amit, minő meglepetés, az a Koji Suzuki írt, aki A kört is (Sőt A kör 0-t és A kör 2-t is – ezek a filmek ugyanis egy történetfolyam részei). A különbség annyi, hogy itt a főhős nem egy anya (ami Hollywoodnak a legjobb választás), hanem egy férfi, aki egy időben veszti el a legjobb barátját és a gyerekét – hát a japánok nem lacafacáznak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik