Külföld

Megtévesztő cikket írtak a muszlimokról, helyre kellett igazítaniuk

Medvegy Gábor
Medvegy Gábor

hírszerkesztő. 2016. 03. 26. 21:38

A brit Sun öles betűkkel állította a címlapján, hogy minden ötödik brit muszlim szimpatizál a dzsihadistákkal.

Helyreigazításra kötelezte a brit médiahatóság a több mint másfélmilliós példányszámú bulvárlapot, a Sunt egy novemberi, muszlimokról szóló cikk miatt. A hatóság álláspontja szerint félrevezették az olvasókat azzal, hogy öles betűkkel hirdették a címlapon, hogy „Ötből egy brit muszlim szimpatizál a dzsihadistákkal”.

A cikkből kiderül, hogy egy felmérés keretében arról kérdeztek muszlimokat, hogy együtt éreznek-e azokkal a fiatalokkal, akik az Egyesült Királyságból Szíriába mennek harcolni. Csakhogy ez a kérdés vonatkozhat azokra is, akik épphogy az Iszlám Állam ellen vesznek részt a harcokban.

A Sun azzal érvelt, hogy a többi kérdésből lehetett arra következtetni, hogy ezzel azokra gondolnak, akik az Iszlám Állam oldalán harcolnak. A sajtóetikai normák betartatásáért felelős független testület viszont azt állapította meg, hogy a cikk különböző magyarázatokkal szolgált az eredményekre, és kimondottan megtévesztő volt, ahogy a címlapon ezt tálalták.

A lapnak szombati számában, a második oldalon kellett közölnie a határozatot. (AFP)

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind